موافقت کمیسیون ماده پنج با پروژه محرک توسعه در منطقه ۱۵

جلسه کمیسیون ماده پنج شهر تهران به ریاست پیروز حناچی شهردار تهران با حضور اعضاء، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای اسلامی شـــهر تهران، عبدالرضا گلپایگانی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران و علی اشراقی رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج تشکیل و با ساخت پروژه محرک توسعه در منطقه ۱۵ شهرداری موافقت شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، علی اشراقی رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج درباره این موضوع گفت گفت: در این جلسه با طرح ساخت مجتمعی با کاربری تجاری، اداری، درمانی، ورزشی، تفریحی، فرهنگی و هنری، دارای هتل، بازار صنایع دستی و پارکینگ طبقاتی در ۱۱ طبقه و در زمینی به مساحت ۱۴ هزار متر مربع در ناحیه ۳ شــــــهرداری منطقه ۱۵، در محله کیانشهر شمالی موافقت شد.
اشراقی افزود: در حال حاضر اراضی اطراف پروژه مذکور به صورت قطعات درشت دانه است که عمدتاً با کاربری حمل و نقل و انبارداری مورد استفاده و بهره برداری قرار گرفته است؛ ساخت این پروژه می تواند کمک شایانی به ارتقای شرایط اجتماعی و اقتصادی منطقه ۱۵ کند و به عنوان پروژه ی محرک توسعه در جنوب شهر تهران سبب ارتقای کیفی این منطقه شود. از لحاظ جغرافیایی این پروژه در محور فدائیان اسلام واقع شده است و به بزرگراه بعثت-شمال و آزادگان-جنوب دسترسی دارد.  
او گفت: قرار شد در این طرح علاوه بر تأمین پارکینگ مورد نیاز واحد های پروژه، ۵۰درصد مازاد پارکینگ به عنوان پارکینگ عمومی مورد استفاده قرار گیرد و به منظور تسهیل ارتباط دو قسمت شمالی و جنوبی پروژه، احداث پل های ارتباطی با حداقل ارتفاع ۱۰ متر از روی گذر با رعایت ضوابط حقوقی و شهرسازی بلامــــــانع باشد.
اشراقی افزود: همچنین قرار شد فضای سبز مناسب در همجواری پروژه تأمین شده و تأییدات ترافیکی اخذ و طرح معماری مجموعه به تأیید حوزه معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران برسد.

۱۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹
کد خبر: 4021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 7 =