شهروندان برای استفاده از لوازم ورزشی بوستانها آموزش می بینند

شهر: مربیانی برای آموزش شهروندان برای استفاده از لوازم ورزشی در دوهزار و ۲۰۰ بوستان شهر تهران توسط سازمان ورزش شهرداری تهران در نظر گرفته شدند. علاوه بر این  از مربیان خبره در ورزش صبحگاهی فیلم های آموزشی تهیه می شود و در آینده ای نزدیک در دسترس شهروندان قرار می گیرد.

امیر محسنی، مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران درباره استفاده شهروندان از لوازم ورزشی بوستانها به شهر گفت: وسایل و تجهیزات بوستانها از استانداردهای لازم برخوردارند که البته وسایل آسیب دیده در حال جمع آوری و جایگزینی هستند. در مجموع اما استفاده از لوازم ورزشی پارکی معمولا ضرر و آسیبی به شهروندان نمی رساند.

 او درباره آموزش شهروندان برای استفاده از این لوازم افزود: در جلسه ای با رییس فدراسیون بدنسازی و خبرگان این رشته، این نکته مطرح شد که شاید بعضی از شهروندان آگاهی لازم برای استفاده از لوازم ورزشی بوستان ها را نداشته باشند و این مساله می تواند آسیب زا باشد. در همین راستا مربیانی برای آموزش شهروندان در دوهزار و ۲۰۰ بوستان شهر تهران در نظر گرفته شدند البته ساعات کار این مربیان به صورت رندمی است، چرا که ساعات آموزش زمان ندارد و نمی توان برای تمام ساعات در بوستانها مربی مستقر کرد.علاوه بر این  از مربیان خبره در ورزش صبحگاهی فیلم های آموزشی تهیه می شود و در آینده ای نزدیک در دسترس شهروندان قرار می گیرد.

محسنی در ادامه در پاسخ به این پرسش که وظیفه تجهیز بوستانها به لوازم ورزشی با کدام بخش شهرداری تهران است، ادامه داد: معاونت خدمات شهری شهرداری دو سازمان دارد که تجهیز بوستانها را انجام می دهند؛ سازمان فضای سبز و بوستانها، مکان سنجی می کنند و سازمان زیباسازی  خرید و نصب تجهیزات را بر عهده دارد.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران اضافه کرد: در همین رابطه با معاونت خدمات شهری، سازمان بوستان ها و زیباسازی جلسه ای برگزار و در آن تهران به چهار پهنه شمال غرب، شمال شرق، جنوب غرب و جنوب شرق تقسیم شد. با همکاری روسای فضای سبز و ورزش مناطق، این پهنه ها در ۲۲ منطقه فعالیت و از خبرگان ورزشی و استفاده کنندگان از وسایل هم مصاحبه هایی تهیه و مشخص شد که چه لوازمی به چه دلیلی باید اضافه و جانمایی شود و چه رشته هایی به چه دلیل باید در بوستانها اضافه شود. ضمن اینکه دبیرخانه این موضوع در سازمان ورزش قرار داد.

او اضافه کرد: به طور مثال مناطقی در جنوب شهر تهران وجود دارند  که ورزش کبدی را دنبال می کنند و مهد ورزش کبدی هستند. طبیعتا این مناطق باید روی ورزش کبدی بیشتر کار کنند یا در منطقه ۳ ورزش اسکواش طرفداران بسیاری دارد و چهار زمین بازی اسکواش در این منطقه وجود دارد. بنابراین بر اساس میزان نیازسنجی که در هر منطقه انجام می شود، ورزش های مرتبط با همکاری فدراسیون های مربوطه در بوستانها توسعه پیدا می کنند.

محسنی افزود: بر همین اساس هر هفته با چند فدراسیون نشست هایی در این زمینه برگزار می شود که تا ۵۱ فدراسیون نیز ادامه پیدا می کند. ضمن اینکه با هیات های تهران این فدراسیون ها نیز تعاملاتی انجام شده که فدراسیونها به صورت هدفمند بتوانند از ورزش همگانی و شهروندی که توسط سازمان ورزش شهرداری در حال توسعه است، کمک بگیرند و استعدادها را برای ورزش ملی کشف کنند.

خبرنگار: علی سی پی

۱۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰
کد خبر: 4022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 5 =