اجرای  آزمایشی طرح «شهرِ دوستدار کودک»در منطقه ۶

محله کشاورز در منطقه ۶ به عنوان یکی از هفت محله شهر تهران برای اجرای طرح «شهرِ دوستدار کودک» به صورت پایلوت انتخاب شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۶، با تغییر رویکردها در مدیریت شهری و توجه اعضای شورای اسلامی ‌شهر تهران به موضوع «تهران؛ شهری برای همه»، نگاه به موضوع حقوق کودک در شهر و احیای طرح شهر دوستدار کودک در دستورکار شهرداری منطقه  قرار گرفت.

حبیب اله غفوری، قائم مقام شهرداری منطقه ۶ با اشاره به اهمیت اجرای طرح شهرِ دوستدار کودک گفت: اهمیت داشتن موضوع کودک و تشویق به یک زندگی جمعی، زمینه سازی برای تعالی فکری و تربیتی است.
او افزود: ایجاد پارک‌ها و اماکن امن برای بازی کودکان، فراهم کردن وسایل بازی متناسب با مراحل رشد کودکان، ایجاد محل‌های عبور و مرور امن در خیابان، نصب مبلمان شهری مناسب، دسترسی راحت به فضاهای آموزشی رسمی و فوق ‌برنامه، دسترسی به امکانات ورزشی مناسب، وجود مراکز ارائه خدمات به کودکان برخی از اقداماتی است که همسو با اجرای طرح شهر دوستدار کودک انجام می شود.
غفوری ادامه داد: ارتباط مسائل فرهنگی و اجتماعی جامعه شهری با مسائل کودک به ویژه در ابعاد اجتماعی، مساله مهمی است که مورد توجه جامعه شناسان در جوامع امروزی قرار گرفته و از نظر شهروندی و حقوق شهروندی قابل طراحی است.
معاون شهردار منطقه در این نشست که با هدف بررسی شاخص ها و ارزیابی محلات و انتخاب محله پایلوت برگزار شد، گفت: ایجاد شهرِ دوستدار کودک که در آن تامین خواسته‌های کودکان در اولویت بوده و وضع اجتماعی، فرهنگی و معماری آن در راستای نیازهای کودکان و رعایت حقوق آنها در سیاست‌ها، قوانین، برنامه‌ها و بودجه منعکس می‌شود، باید در نظر گرفته شود.
غفوری به ظرفیت ایجاد شده در منطقه ۶ اشاره کرد و افزود: این منطقه به عنوان یکی از هفت منطقه شهر تهران برای اجرای طرح "شهرِ دوستدار کودک" به صورت پایلوت نشان از ظرفیت و پتانسیل بالای منطقه است.

۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵
کد خبر: 4046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 6 =