محله ابوذر محله پایلوت دوستدار کودک منطقه ۱۴

جلسه هم اندیشی محله دوستدار کودک در منطقه ۱۴ برگزار و محله ابوذر از میان ۲۱ محله این منطقه به عنوان پایلوت طرح انتخاب شد.

به گزارش شهر، به نقل از روابط‌عمومی شهرداری منطقه ۱۴ مجتبی دانشور مدیر کل آموزشهای شهروندی شهرداری تهران در این نشست ضمن اشاره به ضرورت پایلوت شدن طرح دوستدار کودک در مقیاس محله ای، عنوان کرد: احصاء و اجرای برنامه عملیاتی بطور کامل با در نظر گرفتن شرایط کالبدی، فیزیکی و اقتضایی هر منطقه صورت می پذیرد.
در ادامه این جلسه اخیانی مدیر طرح پروژه دوستدار کودک در خصوص معیارهای انتخاب محله، فرایند طی شده جهت هر محله، استانداردهای مورد نیاز پیاده راه ها، محل های عبور و مرور، فضای سبز، بوستان ها، پراکنش های فضاهای آموزشی و ورزشی و ضوابط حمل و نقل از قبیل دسترسی، ایمنی، تنوع و سلامت و کیفیت مواردی را عنوان و بیان کرد: نهایتا شناسایی نقاط حضور پذیر کودکان در این طرح به عنوان محور اصلی فعالیت هاست و اقدامات اجتماعی متناظر با تمامی اقدامات کالبدی و ساختاری در دستور کار اجرایی محله دوستدار کودک قرار دارد.
بدیهی است پس از انتخاب محله، فرآیند تدوین برنامه عملیاتی جهت هر محله صورت می پذیرد.
در ادامه رضا عباسی شهردار منطقه ۱۴ با تشکر و قدردانی بابت اجرای طرح محله دوستدار کودک و در نظر گرفته شدن همه موارد و موضوعات کالبدی و فیزیکی، احیای محلات، هم زیستی و ایجاد حس تعلق محله ای در بین نسل های آینده را از مجریان و متولیان‌ طرح خواستار شد.
عباسی همچنین بر ضرورت و همکاری کلیه معاونت های تخصصی جهت اجرای پروژه دوستدار کودک تاکید کرد.
در پایان با اکثریت آراء و نظر شهردار منطقه، محله ابوذر به عنوان محله پایلوت دوستدار کودک منطقه ۱۴ انتخاب شد.

۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲
کد خبر: 4057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 4 =