برنامه‌های ویژه شهرداری منطقه ۵، در ایام محرم

شهردار منطقه ۵، عملکرد و فعالیت‌های منطقه ۵، در ایام محرم را تشریح کرد.

به گزارش شهر به نقل روابط عمومی شهرداری منطقه ۵، شهردار منطقه ۵، گفت: قبل از ایام محرم نشست‌های هم اندیشی متعدد با معاونت و اداره‌های شهرداری منطقه برگزار و در این زمینه تمهیدات لازم اندیشیده شد.
حیدری افزود: در جلسه‌های گوناگون مقرر شد تمام مراسم‌های عزاداری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی و همچنین رضایت شهروندان برگزار شود. علاوه بر این قرار شد معاونت‌ها و اداره‌ها نظارت کامل و مستمر بر هر چه بهتر برگزاری مراسم سوگواری داشته باشند.
او تاکید کرد: تمام تلاش و توان خود را به کار گرفتیم تا چهره منطقه ۵، برای ایام عزاداری سیاهپوش و حال و هوای ماه محرم احساس شود.  
حیدری افزود: به همین منظور بوستان‌ها، زمین‌های چمن و فضاهای عمومی که در اختیار شهرداری منطقه قرار دارد را برای مراسم سوگواری آماده کردیم. معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه، قبل از ایام محرم تمهیدات لازم را در ایام محرم به ویژه ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در بوستان‌های سطح منطقه اندیشید.
شهردار منطقه تصریح کرد: نصب پرچم‌های سوگواری و سیاهپوش کردن معابر و بوستان‌ها، برگزاری مراسم زیارت عاشورا در سطح بوستان‌ها با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، پخش نوحه و دعا از بلندگوی بوستان‌ها، توزیع ماسک و مواد ضد عفونی بین عزاداران حسینی، ضد عفونی مزار شهدا برای اقامه نماز ظهر عاشورا، پاکسازی و نظافت بوستان‌ها پس از مراسم عزاداری، برخی از مهم ترین فعالیت‌های منطقه است.
او افزود: معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۵ نیز برای ایام محرم برنامه های ویژه‌ای تدارک دید. میزبانی ۲۹ هیئت و٨ مسجد در سطح منطقه، اختصاص ۲۸ نقطه فضای باز برای برگزاری مراسم، برافراشتن پرچم گنبد حضرت سید الشهدا در میدان صادقیه، عکسواره حسنی جان من است او در فضای مجازی، روضه خوانی درب منازل شهدا،  تهیه و انتشار ٧٢ پوستر با مضامین مرتبط با ایام محرم و برگزاری مراسم‌های قرائت زیارت عاشورا برای آمرزش جانباختگان ناشی از بیماری کرونا، برگزاری فصلِ دوم شهرواره شهریارمهربان با شعار شور، شعور، سلامت، اجرای پویش پرچم و هر خانه یک حسینیه، ایجاد موکب‌های سلامت، برگزاری مراسم دهه دوم محرم در کانون اصلاح و تربیت و مقبره الشهدای کوهسار، اجرای مراسم چهارپایه خوانی در ساختمان شهرداری منطقه پنج و مراکز کوثر و بهاران از برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی برگزار شده در این ایام بوده است.
او برگزاری مسابقه زنان عاشورایی و مراسم عزاداری ویژه بانوان، معرفی کتاب زنان عاشورایی، خوانش بخشی از کتاب‌های عاشورایی تجلیل از پیرغلامان حسینی، ایجاد حسینیه‌های کتاب بارویکرد ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی ویژه کتاب‌هایی با مضامین عاشورایی در ساختمان نواحی، هیئت‌ها و برخی مساجد و دعوت به این پویش توسط قهرمانان ورزشی، تداوم پویش کمک‌های مومنانه توسط خیرین، برگزاری دو مراسم تعزیه‌خوانی، کمک مومنانه ورزشکاران و قهرمانان ملی فوتبال ایران و بازی خیرخواهانه با کودکان و جوانان روستا کیگا را از دیگر اقدام‌های منطقه ۵ برشمرد.
حیدری همچنین از توزیع ۷۰۰ عدد سبد کالا و یک هزار غذای گرم بین نیازمندان خبر داد.
حیدری با اینکه برنامه‌های ویژه ماه محرم و صفر تداوم دارد گفت: در برنامه‌های ویژه این دو ماه مهم با همکاری بسیج مقاومت ناحیه قدس، از ظرفیت بیش از یکصد پایگاه بسیج بهره مند شدیم.

۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰
کد خبر: 4059

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 5 =