تراکم فروشی خارج از ضوابط نداریم

سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه فروش تراکم خارج از ضوابط و مقررات در پایتخت نداریم، گفت: انجام پروژه‌های محله‌محور در اولویت کاری شورا قرار دارد.

علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران درباره موضوع تراکم‌فروشی در پایتخت توسط مدیریت شهری گفت: گزارش از تراکم‌فروشی توسط شهرداری تهران به شورای شهر نداشته‌ایم و در صورتی که کسی گزارش، شواهد یا سندی در این زمینه داشت، قاعدتا به شورای شهر ارایه کرده بود.

او افزود: منظور از تراکم‌فروشی فروش تراکم خارج از ضوابط و مقررات است چرا که صدور پروانه برای ساختمان‌سازی در حدود طرح تفصیلی، تراکم‌فروشی محسوب نمی‌شود.

سخنگوی شورای شهر تهران ادامه داد: در صورتی که صدور پروانه فراتر از ضوابط و مقررات انجام گیرد می‌توانیم بگوییم تراکم‌فروشی صورت گرفته است که ما توانسته‌ایم تراکم‌فروشی را در شهر تهران متوقف کنیم.

اعطا عنوان کرد: هر چند که شهرداری در حال حاضر به دلیل مشکلات ناشی از کرونا و تحریم‌ها با مشکلات جدی مالی مواجه است ولی این مسأله سبب نشده که فروش تراکم خارج از ضوابط و مقررات انجام گیرد.

او گفت: ‌کاهش منابع درآمدی شهرداری مشکلاتی را در انجام پروژه‌ها به همراه داشته که شورای شهر و شهرداری تهران در تلاش است که تا پایان سال بخش‌هایی از برنامه پنج‌ساله به نتیجه برساند.

به گزارش شهر به نقل از خبرگزاری فارس، سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه انجام پروژه‌های محله‌محور رضایت‌مندی شهروندان را به همراه دارد و در اولویت کاری ما است  گفت:‌علاوه بر رویکرد اجتماعی که این پروژه‌ها سبب می‌شود، تقویت محله‌ها را نیز شاهد خواهیم بود و این موضوع در زندگی مردم ملموس است و در جهت رفع مشکلات محلات تأثیرگذار خواهد بود.

۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۲
کد خبر: 4079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 2 =