بار ترافیکی تهران در نخستین روز بازگشایی مدارس کاهش یافت

شهر: نمودار طول ترافیکی معابر بزرگراهی و شریانی همزمان با بازگشایی مدارس در ۱۵ شهریور، کاهش ترافیک قابل توجهی را نسبت به سال گذشته اول مهر نشان می‌دهد که یکی از دلایل این کاهش ترافیکی، دورکاری کارمندان دولتی و ادارات تا ۱۹ شهریور است.

به گزارش شهر، در ادامه دگرگونی های ناشی از فراگیری ویروس کرونا(کوویید-۱۹ ) و ورود آن به ایران از اواخر بهمن سال گذشته آیین بازگشایی مدارس سال جاری نیز همانند دیگر فعالیت‌ها از حالت عادی خارج شد. در همین راستا مدارس در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ به جای اول مهر، ۱۵ شهریور بازگشایی شد.

تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها یا آموزش از طریق فضای مجازی از اسفند سال گذشته تا امروز ادامه داشته است. اما بعد از چند ماه آموزش مجازی و تعطیلی سه ماهه تابستان، وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا به همراه وزارت آموزش و پرورش به این نتیجه رسیده‌اند که باید دانش آموزان با الزام استفاده از ماسک و رعایت فاصله یک متری در کلاس درس حضور پیدا کنند.

امروز وضعیت ترافیکی تهران چگونه بود؟

امسال عوامل بسیاری در وضعیت ترافیک روز نخست بازگشایی مدارس تأثیر گذار بود. یکی از مهم‌ترین آن‌ها، ادامه دار بودن وضعیت قرمز تهران و تمدید دورکاری کارمندان است. تمدید دورکاری کارمندان دولتی و ادارات تا ۱۹ شهریور سبب می‌شود که از بار ترافیکی شهر و حمل و نقل عمومی در روزهای پایانی نیمه اول سال کاسته شود و مجموع مسافران مترو و اتوبوس افزایش چندانی نیابد.

همچنین سیاست‌های ترافیکی شهرداری تهران اعم از اتوبوس‌های خطوط مدرسه، ممنوعیت حفاری در مسیرهای منتهی به مدارس و ... برای کاهش ترافیک نسبت به روز نخست بازگشایی مدارس در سال گذشته نتیجه بخش بوده است.

بنابرگفته محمد رازقی، رئیس مرکز کنترل ترافیک راهور تهران، بار ترافیکی امروز از ساعت ۶ صبح در مبادی ورودی تهران آغاز شد. همچنین بار ترافیکی ۱۵ شهریور نسبت به شنبه دو هفته گذشته تا حدود ۸ درصد بیشتر و زودتر آغاز شده است اما ترافیک امروز نسبت به روز نخست بازگشایی مدارس سال گذشته کاهش بسیاری داشته است.

طول ترافیک صبحگاهی امروز تا پیش از ساعت ۸ صبح برابر با ۱۰۰ کیلومتر بوده است. همچنین سال گذشته، ترافیک پایتخت در نخستین روز پاییز حدود سه درصد نسبت به سال ۱۳۹۷ کاهش داشته است.

برای مجموع آمار مسافران مترو و اتوبوسرانی در تاریخ ۱۵ شهریور، نخستین روز آغاز سال تحصیلی جدید، باید تا پایان فعالیت کاری مترو و اتوبوسرانی منتظر ماند.

خبرنگاران: ملیکا هاشمی

۱۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶
کد خبر: 4123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 5 =