۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰
کد خبر: 4177
ایجاد ۱۶۰ بازی و رشته در دهکده ورزش بوستان ولایت

طراحی ها برای ایجاد دهکده های ورزش در چهار نقطه تهران انجام شده و فاز یک آن در بوستان ولایت به عنوان پایلوت در زمینی به وسعت۵۰ هکتار در آینده ای نزدیک اجرا خواهد شد. با ساخت این دهکده در بوستان ولایت حدود ۱۶۰ بازی و ورزش ایجاد خواهد شد.

امیر محسنی، مدیرعامل سازمان ورزش و تندرستی شهرداری تهران در گفتگو با شهر با بیان اینکه دهکده ورزش پروژه ای فرامنطقه ای است که در چهار نقطه تهران انجام خواهد شد، گفت: کارهای مشاوره و طراحی این پروژه در حال اتمام است و اجرای فاز یک آن در آینده ای نزدیک در بوستان ولایت به عنوان پایلوت شروع خواهد شد.

او با بیان اینکه اجرای این پروژه در بوستان ولایت تا دو سه ماه آینده آغاز می شود، افزود: در بوستان ولایت حدود ۵۰ هکتار و در سرخه حصار حدود ۱۰۰ هکتار فضا برای ایجاد دهکده ورزش در اختیار سازمان ورزش قرار گرفته است. باید با برنامه ریزی کار را پیش برد. فعالیت در داخل دهکده ها نیز بر اساس فازبندی انجام می شود چرا که به صورت همزمان نمی توان همه ۵۰ هکتار را زیر بار برد.

محسنی ادامه داد: پیش بینی این است که تا پایان سال ۱۴۰۰ هر چهار دهکده در فازبندی ها پیش برود و امیدواریم که با دوسه ماه فاصله، در آزادگان، سرخه حصار و کوهسار نیز فازبندی ها شروع شود.

مدیرعامل سازمان ورزش در ادامه با بیان اینکه در دهکده ورزش بوستان ولایت ۱۶۰ بازی و ورزش ایجاد خواهد شد، گفت: ایجاد دهکده ورزش با کمترین بارگذاری و بیشترین ارائه امکانات فکری و بازیهای جذاب برای فرزندانمان در تهران،  کاری خانواده محور و فرزند محور است.

او با بیان اینکه فرزندان تجربیات خود را با والدین به دست می آورند و پدر و و مادر را وادار به دریافت تجربیات جدید خواهند کرد، اضافه کرد: به عنوان مثال با فدراسیون سوارکاری به این جمع بندی رسیدیم که در تمام بوستانها فضایی با حضور اسب فراهم شود تا بچه ها ضمن آشتی با اسب با همکاری فدراسیون سوارکاری تبدیل به سوارکاران رده های ملی شوند. مثال دیگر اینکه بچه ها می توانند امکان استفاده از موتور کراس را در کلاسهای مختلف داشته باشند؛ موتور کراسی که فرزندان می توانند با رعایت ایمنی کامل از آن استفاده و این هیجان را از نزدیک با والدین خود تجربه کنند.

ارائه گزارش ۵۰ روز اول پویش «آماده باش»

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران در بخش دیگری از این گفتگو درباره پویش «آماده باش» که از چند هفته پیش توسط معاونت اجتماعی و ورزش همگانی وزارت ورزش و فدراسیون ورزشهای همگانی و شهرداری تهران آغاز شده، گفت: این پویش به این معناست که در ۵۰ روز تمامی سازمانهایی که در حوزه ورزش های همگانی کار می کنند و نهادها و وزارتخانه هایی که ورزش همگانی دارند با وزارت ورزش و جوانان و شهرداری تهران شروع به همکاری در این زمینه کردند تا برای ۵۰ روز مستمر از طریق شبکه های اجتماعی با برگزای مسابقات و ارائه فیلمها و دوره های آموزشی که شهروندان را به انجام ورزش همگانی در خانه ترغیب کنند تا بتوان اپیدمی کرونا را کنترل کرد.

او با بیان اینکه این اولین دوره ۵۰روزه پویش است که در تمام استانها هم این به صورت همزمان درحال انجام است، افزود: مناطق ۲۲ گانه در این زمینه مسابقات ورزشی برگزار می کنند و در پایان ۵۰ روز گزارش اتفاقات دور اول این پویش ارائه خواهد شد.

خبرنگار: علی سی پی

۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰
کد خبر: 4177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 13 =