۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
کد خبر: 4200

حقوق معلولان در شهر/۸

بهره مندی ۴۰۰۰ معلول از سامانه حمل و نقل ویژه

سال گذشته، در مجموع ۳۶۹۴ معلول از خدمات سامانه معلولان و جانبازان استفاده کرده اند
بهره مندی ۴۰۰۰ معلول از سامانه حمل و نقل ویژه

شهر: معلولان برای حضور در شهر نیازمند وسایل نقلیه عمومی متناسب با وضعیت جسمانی خود هستند که سامانه حمل و نقل ویژه معلولین و جانبازان این امر را تسهیل کرده است. درحال حاضر این سامانه حدود چهار هزار نفر مشترک دارد.

به گزارش شهر، توجه به نیازهای معلولان و افراد کم توان جزو ضروریات مدیریت شهری و دیگر دستگاه‌های ذیربط است. بر همین اساس مدیریت شهری به منظور ارائه خدمات مطلوب و تسهیل حضور افراد معلول در جامعه، امکانات ویژه‌تری برای رفت و آمد آن‌ها فراهم کرده است. سامانه حمل و نقل ویژه معلولان و جانبازان، یک سیستم حمل و نقلی است که به منظور تسهیل تردد معلولان در شهر مناسب سازی شده است. این سامانه در اواخر سال ۱۳۹۱ با ۵۰ دستگاه خودروی ون ویژه و ۲۵ دستگاه اتوبوس مناسب سازی شده، به منظور ارائه خدمات ویژه به معلولین و کاهش مشکلات عبور و مرور این شهروندان راه اندازی شد.

این سامانه درحالی فعالیت می‎‌کند که بسیاری از وسایل حمل و نقل عمومی اعم از قطارهای مترو و اتوبوس‌های خط ویژه تندرو به همراه بخش عمده ایستگاه‌ها مناسب سازی شده‌اند. اما به منظور ارائه تسهیلات ویژه‌تر و با هدف سرویس رسانی ایمن، راه اندازی شد. 

با تمام کاستی‌ها در زمینه تعداد خودروهای ون‌ ویژه و متقاضیان بسیار از جامعه معلولان برای دریافت اشتراک، این سامانه در سال گذشته دارای سه هزار و ۶۹۴ مشترک معلول بوده است.

سال گذشته، در مجموع سه هزار و ۶۹۴ معلول (ویلچری سه هزار و ۱۳ نفر، نابینا ۴۲۴ نفر، واکری ۵۸ نفر و عصایی ۱۹۹ نفر) از خدمات سامانه معلولان و جانبازان با استفاده از ۶۲ دستگاه خودروی ون ویژه و ۷۴ دستگاه اتوبوس مناسب سازی شده استفاده کرده‌اند.

این سامانه در سال ۱۳۹۸، به ۱۶۹ گروه و موسسه فعال در امور معلولان، جانبازان، سالمندان و مدارس استثنایی سرویس رسانی کرده است.

همچنین سرویس رسانی به مراکز درمانی و آموزشی با ۲۰ خط اتوبوسی و سرویس رسانی به ۲۲ مدرسه کودکان استثنایی با ۳۲ دستگاه اتوبوس جزو اقدامات دیگر سامانه حمل و نقل معلولان و جانبازان در سال گذشته است. امسال این سامانه حدود چهار هزار نفر مشترک دارد.

خبرنگار: ملیکا هاشمی

۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
کد خبر: 4200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 3 =