درخواست برای تبدیل منزل آیت الله طالقانی به خانه- موزه

شهر: در دویست و سی و پنجمین جلسه شورای شهر تهران، برخی اعضای شورای شهر تهران با توجه به سالروز درگذشت آیت الله طالقانی خواستار توجه بیشتر به نهاد شوراها و تبدیل منزل رئیس شورای انقلاب اسلامی به خانه- موزه شدند.

به گزارش شهر، در جریان دویست و سی و پنجمین جلسه شورای شهر تهران که امروز -۱۸ شهریور ۱۳۹۹- برگزار شد، برخی اعضای پارلمان شهری با توجه به اینکه ۱۹ شهریور سالروز درگذشت آیت‌الله طالقانی رئیس شورای انقلاب اسلامی است، درباره خانه موزه آیت الله طالقانی صحبت کردند. آنطور که محمد جواد حق شناس عضور کمیسیون فرهنگی شورای شهر مطرح کرد « خانه آیت‌الله طالقانی در خیابان انقلاب، پیچ شمیران قرار گرفته که همراه با خانه مسکونی امام (ره) دو مکان مهم تاریخ‌ساز در انقلاب اسلامی محسوب می‌شوند.»

به گفته او؛ «‌خانه آیت‌الله طالقانی توسط شهرداری دو دهه است که تملک شده و خانواده ایشان درخواست داشته‌اند که خانه تبدیل به خانه‌موزه شود. از شهردار تهران و رئیس سازمان فرهنگی و هنری درخواست دارم در اقدامی به موقع خانه آیت‌الله طالقانی را تبدیل به خانه‌موزه کنند.»

انتقاد از آبیاری محوطه موزه هنرهای معاصر

حجت نظری، دیگر عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران، به نقش آیت الله طالقانی در ایجاد بسترها برای شکل‌گیری نهاد شورا اشاره و اظهار امیدواری کرد که « یادگار و پیگیری‌های ایشان با تصمیماتی که این روزها از مجلس در مورد محدود کردن نهاد شورا شنیده می‌شود، به حاشیه نرود.»

او درباره وضعیت نامناسب آبیاری محوطه بیرونی موزه هنرهای معاصر و خسارات جدی به مجسمه‌های ارزشمند مجموعه هم تذکر داد و گفت: «آثاری گران‌بها که میلیاردها تومان ارزش مالی دارد و اثر هنرمندان بزرگ جهانی است در این موزه نگهداری می‌شود. اما شاهد آن هستیم که در چند دهه اخیر به دلیل آبیاری نادرست محوطه فضای سبز پارک لاله، این آثار هنری دچار فرسایش و خوردگی شده‌ و از مدت عمر مفید آنها کاسته شده است. متاسفانه شیوه نادرست آبیاری در محوطه موزه آسیب‌های جبران ناپذیری به این آثار فاخر که نمونه بعضی از آنها در دنیا کمتر یافت می‌شود وارد کرده است.»

نظری در ادامه  از شهرداری منطقه ۶، سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران و همچنین سازمان زیباسازی خواست که هرچه سریعتر در شیوه و نحوه آبیاری فضای سبز محوطه موزه تجدیدنظر کرده و روشی را برای آبیاری انتخاب کنند.»

احمد مسجدجامعی، عضو دیگر پارلمان شهری، در تذکری نسبت به نادیده گرفتن سلیقه مردم در توسعه طرح های شهری به شهرداری انتقاد کرد و توضیح داد: «میدان ۱۷ شهریور خیلی مهم است و این روز نقطه عطفی بود اما ما هیچ کاری برای این میدان انجام ندادیم. آرایش، تندیس و یا نماد ویژه ای برای آن منظور نکردیم و اقدامی که در قد و قواره این دوره معاصر پایتخت باشد انجام نشده است.»

۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷
کد خبر: 4251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 11 =