منابع مالی خط ۱۰ مترو بر اساس TOD است

شهر: رئیس شورای شهر تهران می‌گوید: منابع مالی خط ۱۰ مترو بر اساس TOD است، درواقع گفته شده در اطراف ایستگاه های مترو با توجه به اینکه وسیله حمل و نقل انبوه بر است و تراکم بالایی وجود دارد بر مبنای TOD می‌توانند تراکم بیشتری نسبت به جاهای دیگر داشته باشند.

گزارش شهر، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران، در حاشیه امروز-سه شنبه ۱۸ شهریور- در دویست و سی و پنجمین  نشست صحن شورای شهر با حضور در جمع خبرنگاران خلاصه‌ای از مباحث مطرح شده در این جلسه را توضیح داد و گفت: در صحن امروز شورای شهر مسأله انتخاب ذی‌صلاحان در شهرداری مدنظر قرار گرفت که این موضوع بیش از ۲۰ ماده دارد و اکنون اعضای شورا به جزئیات این انتخاب پرداخته‌اند تا در آینده شاهد مشکلی در این زمینه نباشیم.

او به سرانجام کلنگ‌زنی خط ۱۰ مترو هم اشاره کرد و افزود: عصر امروز کلنگ مترو خط ۱۰ بر زمین زده می‌شود و این خط بیش از ۴۰ کیلومتر طول داشته و مناطق ۲۲، ۵، ۲، ۱، ۴ و ۸ را پوشش می‌دهد همچنین ۳۸ ایستگاه را شامل می‌شود. بر اساس اطلاعاتی که به دست ما رسیده، منابع مالی این خط بر اساس TOD است به شکلی که گفته شده در اطراف ایستگاه های مترو با توجه به اینکه وسیله حمل و نقل انبوه بر است و تراکم بالایی وجود دارد بر مبنای TOD می‌توانند تراکم بیشتری نسبت به جاهای دیگر داشته باشند؛ این پهنه را T نامگذاری کردیم به این معنی که پهنه حمل و نقل است و مبتنی بر حمل و نقل عمومی به پیش می رود.

هاشمی با بیان اینکه هر ایستگاه هزار تا ۲ هزار میلیارد تومان برای ساخت اعتبار نیاز دارد، اضافه کرد: در صورتی که نقشه ساخت این خط بر اساس TOD باشد، به طور قطع موفقیت‌ها زودتر حاصل می‌شود و اعتبارها راحت‌تر تأمین خواهد شد. از زمان کلنگ‌زنی خط ۱۰ تا تکمیل آن ۱۰ تا ۱۲ سال زمان می‌برد و این مدت برای خطوط دیگر هم به همین صورت بوده است، حتی خطوط مترو مشهد، تبریز و اصفهان ۲۰ کیلومتر ساخت آن ۱۰ سال طول کشیده است.

رئیس پارلمان شهری اظهار امیدواری کرد که؛ برای تکمیل خط ۱۰ اگر از روش TOD استفاده شود، همه پول در اختیار آن قرار گیرد و در طول سال های کمتری انجام شود.

۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲
کد خبر: 4256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =