اجرای روش‌های نوین رفع نواقص مناسب سازی معابر

شهر: مناسب سازی معابر پیاده دارای ضوابط متعددی است که به منظور ایجاد بستر مناسب برای معلولان طراحی، کنترل و اجرا می‌شوند؛ یکی از آن‌ها ایجاد خطوط بساوایی و هدایت افراد نابینا و کم بینا از این طریق است.

به گزارش شهر، چند روز گذشته مطلبی با عنوان «شهرداری تهران یک گام به جلو، چند گام به عقب» در فضای مجازی منتشر شد که بر همین اساس معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران درباره ادعاهای مطرح شده در این مطلب، توضیحاتی به شرح زیر ارائه کرده است.

اجرای صحیح و قانونمند ضوابط شهرسازی برای افراد دارای معلولیت از سال ۱۳۹۷ تاکنون از حساسیت‌های شهرداری تهران بوده است. از جمله فعالیت‌هایی که در این راستا صورت پذیرفته است، می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

۱- تشکیل کمیته مناسب سازی در سطح عالی شهرداری تهران با حضور یکی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران، چند تن از معاونان شهردار تهران، مدیران کل و مدیران عامل مرتبط و نمایندگان جامعه معلولان شهر تهران.

۲- مناسب سازی بیش از ۸۰ خیابان، ۴۰ بوستان و ۴۰ ساختمان در سال ۱۳۹۸

۳- مناسب سازی تمام ایستگاه‌های اتوبوس تندرو در سال ۱۳۹۸

۴- تصویب و ابلاغ ضوابط مناسب سازی شهرداری تهران و وزارت راه و شهرسازی

۵- واگذار نکردن هر گونه پروژه شهری در صورت اجرا نشدن ضوابط مناسب سازی

به منظور مناسب سازی معابر پیاده، ضوابط متعددی برای ایجاد بستر مناسب برای افراد دارای معلولیت طراحی، کنترل و اجرا می شوند که یکی از آن‌ها ایجاد خطوط بساوایی و هدایت افراد نابینا و کم بینا از این طریق است.

با توجه به اینکه مدل گذشته اجرای این خطوط دارای دوام کم و هزینه زیاد بوده است روش‌های جدیدی توسط شرکت‌های دانش بنیان و مهندسان متخصص ایرانی برای رفع عیوب قبلی و با هزینه مجموعه‌های مذکور در حال آزمایش  و اجرای آزمایشی است.

تصاویر منتشر شده در کانال تلگرامی کمپین معلولان مربوط به یکی از روش‌های در حال آزمایش بوده که فقط در یک نقطه از شهر برای کنترل‌های بعدی اجرا شده است.

پسندیده بود شهروند  ابتدا مشکل خود را با روابط عمومی شهرداری مطرح و پس از اطلاع از توضیحات بالا به نقد و قضاوت در رابطه با فعالیت‌های انجام شده می‌پرداخت.

خبرنگار: ملیکا هاشمی

۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵
کد خبر: 4259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 11 =