اهدای 1000 گان ایزوله به بیمارستان امام خمینی(ره)

دبیرستاد مدیریت بحران منطقه ۶ از توزیع بسته های بهداشتی و پکیج های موادضدعفونی کننده و بسته های کمک معیشتی بین خانواده های کم برخوردار و ضعیف در دوران مواجهه با بیماری کرونا خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۶ تهران، مهدی خسروانی، دبیر ستاد مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شهرداری منطقه ۶ تهران در تشریح اقدامات پیشگیرانه منطقه مرکزی پایتخت در دوران شیوع کرونا گفت: ضدعفونی سرویس‌های بهداشتی بوستان‌ها، مبلمان و المان‌های شهری و ایستگاه‌های اتوبوس و پایانه مسافربری، کیوسک‌های مطبوعاتی و گل، مساجد و کلیساها، ساختمان‌های اداری شهرداری، ساختمان‌های دولتی و محوطه‌های بیمارستان‌ها و اماکن عمومی، کلیه اسکان‌های کارگری و ایستگاه‌های غرفه‌های بازیافت از جمله اقداماتی بوده است که در این مدت با هدف حفظ بهداشت محیط و کنترل بیماری با رعایت موازین بهداشتی توسط معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه با همکاری نواحی شش گانه انجام شده است.
او افزود: از دیگر اقدامات انجام شده در این روزها به منظور حفظ سلامت کارگران، اجرای طرح غربالگری جهت کلیه کارگران فضای سبز و خدمات شهری و تامین و توزیع روزانه تجهیزات بهداشتی بویژه دستکش و ماسک و لباس جهت متصدیان جمع‌آوری زباله ضمن آموزش کامل و جمع‌آوری و حمل بهداشتی زباله طبق پروتکل‌های ابلاغی است.
خسروانی گفت: با توجه به اینکه یکی از ارکان پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا، شستشوی مرتب دست‌ها است در معابر پرتردد سطح منطقه و ورودی اسکان‌های کارگری تعداد ۲۰ عدد روشویی نصب شده است. همچنین طرح فاصله‌گذاری اجتماعی نیمکت در بوستان‌های سطح منطقه اجرا شد.
دبیر ستاد مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شهرداری منطقه ۶ تهران افزود: با هدف شناسایی افراد مبتلا به بیماری و حمایت از پرسنل در دوران مواجه با کرونا، طرح غربالگری سلامت کارکنان شهرداری منطقه ۶ توسط معاونت منابع انسانی انجام شد. در این زمینه، جمع‌آوری مدارک و مستندات پرسنل مبتلا و مشکوک به بیماری به منظور جلوگیری از بروز مشکلات اداری کارکنان در دستور قرار گفت. همچنین ضمن تامین اقلام ضدعفونی‌کننده برای همکاران، تمهیداتی نیز برای همکاران دارای بیماری زمینه‌ای و بیماران خاص و بانوان باردار جهت دورکاری صورت گرفت.
او با بیان اینکه همزمان با شیوع بیماری کرونا معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۶ نیز با مشارکت نهادها و مراکز فعال در حوزه سلامت، اقدام به برگزاری جلسات متعدد آموزش به صورت مجازی کرده است، گفت: تهیه و توزیع بسته‌های بهداشتی و پکیج‌های مواد ضدعفونی‌کننده، همچنین توزیع بسته‌های کمک معیشتی ۵۰۰ هزار تومانی به بانوان نیازمند و سرپرست خانوار و توزیع بسته‌های کمک معیشتی بین خانواده‌های کم‌برخوردار از جمله اقدامات حمایتی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی از اقشار ضعیف ساکن منطقه در این دوران بود.
خسروانی افزود: طرح سپاس در دوران مبارزه با بیماری کرونا به پاس تلاش‌های بی شائبه مدافعین سلامت با اهدای ۱۰۰۰ گان ایزوله به بیمارستان امام خمینی انجام شد. همچنین معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه با هدف ایجاد روحیه نشاط بین خانواده‌ها در دوران قرنطینه اقدام به برپایی مسابقات و تامین برنامه‌های تکمیلی اوقات فراغت ویژه کودکان و بزرگسالان برای طرح در خانه بمانیم به صورت مجازی کرد.
او از ضدعفونی روزانه ساختمان مددسرا و همراه‌سرای منطقه مرکزی تهران خبر داد و گفت: توزیع ماسک و دستکش و مواد ضدعفونی بین مددجویان در دستور کار قرار گرفت و مددجویان مورد بررسی پزشکی قرار گرفتند.
مهدی خسروانی در تشریح دیگر اقدامات انجام شده گفت: ضد عفونی و گندزدایی اتوبوس‌ها در مبادی و مقاصد خطوط تحت نظارت و ایستگاه‌های تاکسی انجام شد. در این دوران معاونت حمل و نقل و ترافیک به منظور رعایت اصول بهداشتی بین تاکسی‌داران، اقدام به توزیع ماسک و محلول ضدعفونی کننده دست و سطوح و کاور جداکننده بین تاکسی‌داران کرد و طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و سوار شدن حداکثر ۳ مسافر در تاکسی‌ها را به مرحله اجرا درآورد.
دبیر ستاد مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شهرداری منطقه ۶ تهران در خاتمه عنوان کرد: از جمله اقدامات پیشگیرانه منطقه در جهت کنترل شیوع ویروس کرونا از طریق آسانسورها، نصب پنل حسی در آسانسورهای ساختمان شهرداری منطقه ۶ بود که این پنل حسی برای نخستین بار توسط دانش‌آموختگان دانشگاه تربیت مدرس تهران طراحی و ساخته شده است.

۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۸
کد خبر: 4260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 4 =