۱۱ پروژه محرک توسعه محله ای تحویل شهروندان می شود

یازده پروژه توسعه محله ای که در بخش مرکزی پایتخت اجرا شده است؛ به زودی آماده بهره برداری می شود و سایر پروژه های محله ای نیز طبق برنامه زمانبندی در حال انجام است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱، نصراله آبادیان در تشریح اقدامات انجام شده برای توسعه محله های مرکزی شهر تهران که در راستای برنامه های مدیریت شهری با هدف ارتقای کیفی زندگی در محله های پایتخت برنامه ریزی و اجرایی شده است؛ گفت: پروژه های عمرانی محرک توسعه محله ای با توجه به مطالعات انجام شده بر اساس نیازهای محله ای و نظرات ساکنین به اجرا در آمده است.

آبادیان افزود: در پروژه های توسعه محله ای توجه به بافت فرسوده، کمبودهای سرانه ورزشی، موضوعات عمرانی و رفاهی مد نظر قرار گرفته اند که از جمله آن ها اجرای یازده پروژه در محله های این منطقه بوده است که هم اکنون مراحل پایانی عملیات اجرایی خود را می گذرانند.

به گفته شهردار منطقه ۱۱ در روند تکمیل پروژه محرک توسعه محله ای محله آگاهی کوچه مظلومی و فرعی ها که در بافت فرسوده قرار دارد؛ انشعابات فاضلاب خانگی نصب شده و برای حفظ محیط زیست و جلوگیری از آسیب های زیست محیطی نسبت به تبدیل نهر به کانیو مرکزی در این محدوده به طول ۱۱۵۰ متر اقدام شده است.

آبادیان با اشاره به پیاده راه سازی و ایجاد مسیر دوچرخه در خیابان هاتف واقع در محله شیخ هادی بیان کرد: اجرای مسیر دوچرخه سواری خیابان هاتف به طول ۴۲۰ متر در مساحت  یک هزار و ۲۶۰ متر مربع انجام شده است و هدایت آب های سطحی نیز در این مسیر به سمت کانیو جانبی انجام شده است.

شهردار منطقه ۱۱ با اشاره به تلاش برای صرف هزینه کمتر در اجرای پروژه های محله ای گفت: در پروژه توسعه محله ای خیابان هاتف از «بتن درجا» استفاده شده است که از مواد افزودنی سخت جهت افزایش مقاومت سایشی و دوام بتن است.

آبادیان در تشریح روند پروژه توسعه محله ای پیاده رو سازی خیابان کاشان که با اجرای مناسب سازی ویژه معلولین در حال انجام است؛ توضیح داد: محور خیابان کمالی-کاشان به طول ۷۷۰ متر و مساحت دو هزار و ۷۰۰ متر مربع دارای مسیر دوچرخه سواری است که از این میزان ۳۵۰ متر طول از احداث مسیر دوچرخه سواری به اتمام رسیده است.

نصراله آبادیان اضافه کرد: اجرای پیاده راه سازی خیابان کاشان نیز مشابه پیاده راه سازی خیابان هاتف با استفاده از بتن درجا بوده که بیشترین میزان صرفه جویی در اجرای پروژه را به همراه داشته است.

آبادیان با بیان این که توجه به فضای سبز در پروژه های توسعه محله ای در میزان رضایتمندی شهروندان مهم است؛ از اجرای پروژه چمن مصنوعی زمین فوتبال، بسکتبال و والیبال در محله قلمستان خبر داد و گفت: پروژه زمین چمن مصنوعی به متراژ ۳۲۰ متر مربع با سه متر ارتفاع فنس در محدوده بافت فرسوده محله قلمستان به اتمام رسید و آماده بهره برداری است.

او در انتها یاد آور شد: در جوار زمین چمن مصنوعی محله قلمستان، فضایی مجزا به وسعت ۱۵ در ۲۰ متر مربع به عنوان زمین بازی ورزش های والیبال و بسکتبال پارکی در نظر گرفته شده که مراحل پایانی این پروژه در دست اقدام است و پیش بینی می شود تا دو هفته آتی مورد بهره برداری و افتتاح قرار گیرد.

۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹
کد خبر: 4261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =