آغاز عملیات اجرایی ساخت خط ۱۰ و توسعه شمالی خط ۷ مترو تهران

شهر: عملیات اجرایی فاز نخست خط ۱۰ مترو تهران از محدوده نمایشگاه بین المللی تا کوهسار براساس طرح جامع حمل و نقل ریلی تهران آغاز شد.

به گزارش شهر، سه شنبه ۱۸ شهریور ماه، مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث خط ۱۰ مترو و توسعه شمالی خط ۷ مترو تهران با حضور محمد باقر نوبخت، رییس سازمان برنامه و بودجه کشور؛ پیروز حناچی، شهردار تهران؛ محسن هاشمی، رییس شورای اسلامی شهر تهران و انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران برگزار شد.

علی امام، مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) درباره جزئیات خط ۱۰ متروی تهران، گفت: این خط از تهرانپارس تا وردآورد ادامه دارد و مناطق یک تا ۵ و همچنین منطقه ۲۲ شهر تهران را پوشش می‌دهد. بر اساس مصوبه بهمن ۱۳۹۸ شورای عالی ترافیک کشور، احداث ۴ خط جدید مترو  (۸، ۹، ۱۰ و ۱۱) تصویب  و در خرداد ماه امسال ابلاغ شد.

امام درباره ویژگی‌های مثبت خط ۱۰ مترو تهران افزود: خط ۵ مترو یک خط بین استانی بوده که از تهران تا کرج و وردآورد ادامه دارد، بنابراین حدود ۳۳ درصد از مسافرهای استان البرز به تهران در مناطق ۲۲،۵ و ۲ توزیع می‌شوند در حالی که اکنون تنها نقطه تبادل مسافر در ایستگاه صادقیه است که اگر خط ۱۰ راه انداری شود بخشی از این مسافران در خط ۵ جدا شده و در خط دیگر ادامه مسیر می‌دهند. از سوی دیگر توسعه منطقه ۲۲ هم هدف بوده است.

او در ادامه بیان کرد: شهرداری تهران در زمینه توسعه این خط با محدودیت‌های مالی در بودجه عمرانی مواجه است که در این راستا از ظرفیت مجتمع‌های ایستگاهی استفاده شده و ظرفیت خوبی برای این خط در این زمینه وجود دارد.

امام ضمن اشاره به پنج فاز بودن خط ۱۰، گفت: فاز نخست از نمایشگاه بین‌المللی تا کوهسار؛ فاز دوم از کوهسار تا میدان ساحل به طول ۶ کیلومتر؛ فاز سوم از محدوده میدان ساحل تا وردآورد؛فاز چهارم شامل محدوده نمایشگاه بین‌المللی تا نوبنیاد است و فاز پنجم از محدوده نوبنیاد تا تهرانپارس ادامه دارد. 

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه(مترو) درباره خط ۷ مترو تهران نیز افزود: توسعه شمالی خط ۷ در ابتدا قرار بود تا میدان کتاب باشد اما براساس تفاهم‌نامه سال ۱۳۹۳ با دانشگاه آزاد اسلامی این خط تا جنت آباد شمالی توسعه یافت تا شهروندان منطقه ۵ نیز از آن بهره‌مند شوند.

خبرنگار: ریحانه جاویدی

۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۴
کد خبر: 4267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 2 =