ساخت ۲۸ کیلومتر مسیر دوچرخه در منطقه ۹

۲۸ کیلومتر مسیر دوچرخه که ۱۹ کیلومتر آن احداث شده و ۹ کیلومتر مابقی در حال احداث است به منظور تکمیل کمربند دوچرخه سواری شهر تهران در منطقه ۹ در نظر است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۹، سید مصطفی موسوی شهردار منطقه ۹ که با استفاده از دوچرخه به عنوان وسیله حمل و نقل پاک مسیر ۷ کیلومتری در محله فتح صنعتی را رکاب زده بود، گفت: پویش سه شنبه های بدون خودرو از جمله برنامه هایی است که با ترویج آن در استفاده از وسایل حمل و نقل پاک و ایجاد زیرساخت های مرتبط با آن در فضای شهری می توان زمینه ساز تحول در حفظ محیط زیست و ایجاد شهری زیست پذیر برای همه بود.
او با اشاره به مسیرهای احداث شده دوچرخه سواری در منطقه ۹ افزود: با هدف اجرای طرح های انسان محور و توسعه مسیرهای دوچرخه سواری در شبکه معابر شهر تهران، ۱۴ کیلومتر از ۲۸ کیلومتر کمربند دوچرخه سواری منطقه ۹ در سنوات پیشین در پایگاه یکم شکاری، بخشی از بزرگراه یادگار امام(ره) از خیابان طوس تا خیابان هاشمی و بوستان بزرگ المهدی(عج) در ضلع جنوب میدان آزادی احداث شده بود.
موسوی با اشاره به احداث مسیرهای جدید الاحداث دوچرخه سواری در منطقه ۹ عنوان کرد: ۵ کیلومتر از مسیر دوچرخه سواری در خیابان تازه افتتاح شده اجتماعی در انتهای بلوار استاد معین به سی متری جی، خیابان قزوین، بخشی از محور زرند نیز به منظور دوچرخه سواری امن برای شهروندان در نظر گرفته شده است.
شهردار منطقه ۹ همچنین به ۳/۵کیلومتر مسیر دوچرخه در حال احداث نیز اشاره کرد و گفت: محور خیابان آزادی که از شریان های اصلی پایتخت محسوب می شود و نیز خیابان طالقانی در ناحیه دو و بخش هایی از بلوار استاد معین و زرند از مسیرهای در حال احداث حمل و نقل پاک است.
 کمربند ۲۸ کیلومتری دوچرخه سواری از محور خیابان آزادی شروع و به سمت بزرگراه یادگار امام(ره)، خیابان نوری نیارکی، بلوار استاد معین به سی متر جی، بزرگراه آیت الله سعیدی، خیابان طالقانی و در ادامه به محور زرند و فتح منتهی می شود که تاکنون ۱۹ کیلومتر از آن احداث و ۹ کیلومتر مابقی در دست احداث می باشد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۶
کد خبر: 4275

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 16 =