ثبت ۶ مقاله تخصصی از مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز در کنگره های علمی

شهردار منطقه ۱۱ تهران از دستاورد های مرکز تحقیقات، آموزش، مشاوره و فضای سبز این منطقه در عرصه های علمی و کشاورزی و ثبت ۶ مقاله تخصصی در کنگره های علمی خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱، نصراله آبادیان ضمن اعلام فعالیت مرکز تححقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز منطقه ۱۱ با عنوان "مرکز تام" در حوزه های علمی و ارایه مقالات تخصصی گفت: مرکز تام معاونت خدمات شهری و محیط زیست طی یک سال گذشته توانسته با همت کارشناسان متخصص و جوان خود، ۶ عنوان مقاله تخصصی با موضوعات: گزارش جدید سفید بالک توت از ایران، نرخ شکارگری کفشدوزک لکه هلالی روی سفید بالک غالب توت در تهران، مروری بر دشمنان طبیعی موثر سفید بالک توت در فضای سبز تهران، مقایسه جذب عناصر سنگین در اکالیپتوس و چنار، بررسی سمیت تماسی آفت کش گیاهی دایابون روی شته سیاه بید و. Efficacy of a new botanical pesticide, salpipest, on the elm aphid, Tinocallis platani (  kaltenbach) (Hemiptera: Aphididae)  را در مجله ها و کنگره های علمی معتبر داخلی و خارجی ثبت کند.

آبادیان در ادامه افزود: مرکز تام منطقه ۱۱ پس از ثبت ۶ مقاله تخصصی برای ادامه مسیر علمی-تحقیقاتی نیز برنامه های منظمی دارد.

شهردار منطقه ۱۱ با اشاره به برنامه های علمی تحقیقاتی این مرکز گفت: طرح هایی در خصوص تقویت و ریشه زایی درختان چنار و اقاقیا و تاثیر کاشت برخی گیاهان به ویژه تاج خروس زینتی در جذب عناصر سنگین توسط مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز منطقه ۱۱ تهران در حال انجام است.  

او با اشاره به فعالیت های آتی این مرکز بیان کرد: مرکز تام منطقه ۱۱ درصدد است سایت انسکتاریوم (پرورش حشرات مفید) را راه اندازی کند تا بدین شکل تاثیر مثبتی بر کاهش استفاده سموم در فضای سبز داشته باشد.

به گفته آبادیان از ۶ مقاله منتشر شده دو مقاله در بهار سال ۹۹ در کنگره های علمی کشاورزی منتشر شده است که دستاورد علمی قابل قبولی برای این مرکز به محسوب می شود.

شهردار منطقه ۱۱ در انتها  ضمن اشاره به فعالیت های تحقیقاتی مرکز تام در خصوص استفاده  از سموم گیاهی به جای سموم شیمیایی و تلاش برای حفظ و حمایت از دشمنان طبیعی گیاهان گفت: بخش تحقیقات این مرکز توانسته با تعامل علمی با موسسه گیاهپزشکی کشور و مراکز تام سایر مناطق طرح های تحقیقاتی را در برنامه کاری خود بیافزاید و اقدامات گسترده ای در خصوص آفات، مکان هایی را به عنوان سایت تحقیقاتی اختصاص داده است.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵
کد خبر: 4291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 10 =