حناچی: شهرداری شرایط ساخت کاخ جشنواره های سینمایی را فراهم می کند

شهر: شهردار تهران هنر سینما را یکی از مهمترین شاخه های هنر معاصر ایران دانست و تلاش شهرداری برای فراهم سازی ساخت کاخ جشنواره های سینمایی را اقدامی برای اعتلای این هنر عنوان کرد.

پیروز حناچی شهردار تهران در نخستین دوره تجلیل از افتخارآفرینان سینمای ایران در عرصه بین‌المللی که شامگاه جمعه ۲۱ شهریورماه همزمان با روز ملی سینما در باغ هنر برگزار شد، گفت: اگر بخواهیم درباره جایگاه هنر معاصر در ایران صحبت کنیم، هنر سینما یکی از مهمترین شاخه های آن است.

حناچی بیان کرد: در شهرداری تهران تلاش خواهیم کرد که این هنر مناسب تر و با شرایطی مهیاتر از قبل پیش رود. عهد ما با مردم، شورای شهر و قولی که به آن ها داده بودیم، همین بوده و هست و خواهد ماند.

او درباره ظرفیت های شهرداری برای سینما توضیح داد: فضای باغ هنر از ظرفیت هایی است که به تازگی در تپه های عباس آباد ایجاد شده است. ما باز هم زمینه هایی ایجاد خواهیم کرد تا سینمای ایران پویاتر به فعالیت خود ادامه دهد.

شهردار تهران در پایان صحبت هایش خبر خوبی را برای سینماگران ایران اینگونه اعلام کرد: همین جا در حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قول می دهم که شهرداری تهران شرایط ساخته شدن کاخ جشنواره های سینمایی را فراهم کند.

سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در این برنامه دیپلماسی فرهنگی از طریق سینما را یکی از قوی ترین دیپلماسی دانست و گفت: سینمای ایران، با افتخار 120 ساله شد. ویژگی این سینما این است که وقتی با ایران و ایرانی تماس می گیرد طعم و رنگ ایران را به خود می گیرد. سینمای ایران رنگ و طعم و زبان ایرانی را در لایه های مختلف دارد. زبان ایرانی زبان چندلایه است و در شاخه های مختلف وقتی به سینما می رسد مشابه شعر ما می شود. همین است که سینمای ایران با چند لایگی زبان ما همراه است. ما وقتی با جهان بیرونی از طریق سینما ارتباط پیدا می کنیم جان و زبان ایرانی را با جهان ارتباط می دهیم. دیپلماسی فرهنگی ما از طریق سینما یکی از قوی ترین دیپلماسی هاست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: دیپلماسی فرهنگی ایران در جهان دیپلماسی بی مزد و منت و کم هزینه است. کمتر حوزه ای هست که چنین دیپلماسی‌ای را پیش برده باشد. اتفاق امشب اگرچه خیلی دیر آغاز شد، اما جای تشکر دارد.

سپس پیروز حناچی شهردار تهران، فرشته طائرپور و کمال تبریزی لوح های قدردانی را به برگزیدگان اهدا کردند.

به گزارش شهر به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد، در روز ملی سینما ویشکا آسایش، رخشان بنی‌اعتماد، بهناز جعفری، پوران درخشنده، مجید مجیدی، فاطمه معتمدآریا، رضا میرکریمی، جمشید و نوید محمودی، مهناز محمدی، نوید محمدزاده، حامد بهداد، نرگس آبیار، زهرا کاظمیان و حسین میرزایی مدافعان سلامت و محمد بگی بهیار بیمارستان بهارلو، گرت محمودی، همایون غنی زاده، سعید روستایی از جمله برگزیدگانی بودند که لوح قدردانی خود را دریافت کردند.

برای مشاهده گزارش تصویری اینجا را کلیک کنید.

۲۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴
کد خبر: 4337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 9 =