بازدید مقامات قضایی و انتظامی از محله هرندی

دادستان تهران به همراه مسئولان نیروی انتظامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و شهردار منطقه ۱۲ با حضور در محله کم‌برخوردار مولوی و هرندی پیگیر حل معضلات و مشکلات این منطقه شدند.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲، در راستای ساماندهی معتادان متجاهر و شناسایی خانه‌های پلاک قرمز بازدید میدانی مسئولان پلیس تهران بزرگ به همراه دادستان تهران و شهردار منطقه دوازده  و معاونین منطقه از محله مولوی انجام شد.
 در این بازدید سردار حسین رحیمی رئیس پلیس تهران، هداوند جانشین فرمانده انتظامی تهران، سردار یزدی فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص)، علی القاصی‌مهر دادستان تهران،  جوادی یگانه معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران و علی محمد سعادتی شهردار منطقه ۱۲ حضور داشتند و از بافت فرسوده و محل تجمع معتادان متجاهر بازدید کردند.
در حاشیه این بازدید سردار حسین رحیمی گفت: باید مراکز بازپروری معتادان در محلات شوش و هرندی تعطیل شود زیرا بسیاری از معتادان برای گرفتن متادون و برخی مواد به این مراکز مراجعه کرده و این محلات را آسیب‌زا می‌کنند.
سردار رحیمی با بیان اینکه شخص رئیس قوه قضائیه نیز دغدغه این محلات را دارد، گفت: ما به عنوان پلیس در این مدت ۹۳۷ عملیات بزرگ و کوچک از پلمب خانه قرمز تا جمع آوری معتادان و دستگیری سارقان انجام دادیم و بعد از شیوع کرونا مجبور به آزادسازی تعداد زیادی از معتادان متجاهر شدیم اما بپذیرید که جمع‌آوری و نگهداری ۱۰ تا ۱۵ هزار معتاد متجاهر سخت است.
وی تاکید کرد: فضا و محیط محله‌های شوش و هرندی باید تغییر کند که در این راه، شهرداری منطقه ۱۲ اقدامات خوبی انجام داده اما باید تسریع شود.
علی القاصی مهر گفت: وضعیت مناطق به محضر مقام معظم رهبری منعکس شد و ایشان در سال گذشته دستورات ویژه‌ای را صادر کردند که این آلودگی‌ها و وضعیت ناهنجار بایستی سامان پیدا کند.

دادستان تهران با اشاره به اینکه،  جلوی چشم ما برخی از تخلفات در این محلات انجام می‌شود و نمی‌شود به راحتی از آن گذشت، گفت: به هر صورت این وظیفه سازمان و نهادهاست که بایستی حضور پیدا کنند و اگر مسئولیت دارند باید وظیفه خود را به درستی انجام دهند

او افزود: اگر جرمی یا آسیبی در محل یا محیط این جرم رخ دهد علل و عوامل مختلفی دارد و در یک بزه هم دولت، هم سازمان‌ها و نهادها و هم مردم و خود جامعه هر یک به طرقی نقش دارند
علی محمد سعادتی شهردار منطقه ۱۲ درخصوص شرایط محلات شوش، مولوی و هرندی که فضای بروز جرم و زمینه‌های جزم‌خیزی در آن فراهم بود؛ چه در حوزه اعتیاد، چه سرقت و چه فعالیت شبکه‌های مرتبط با قاچاق گفت: تحرکی که اکنون صورت گرفته یک روی سکه است و روی دیگرش امنیتی است که ایجاد شده و باید تثبیت شود. مردم همواره درخواست‌شان این بود که بتوانیم شاخصه اول زندگی را به این محله برگردانیم. این شاخصه امنیت است که در هر محله اهمیت ویژه‌ای دارد.
وی گفت: ما می‌خواهیم منطقه هرندی را به شرایط امنیت اجتماعی و محیطی موجود در بقیه محلات تهران نزدیک کنیم. جمع‌آوری معتادان شروعی برای این حرکت اجتماعی بود و به همان اندازه که می‌تواند موثر باشد، اگر نسبت به انجام اقدامات لازم بعدی غفلت کنیم، می‌تواند بی‌اثر شده و باعث بازگشت این محلات به وضعیت قبلی شود.
سعادتی با بیان اینکه به حرکت اخیر که در زمینه جمع‌آوری معتادان در محله‌های شوش، مولوی و هرندی صورت گرفت خوشبین هستم، اظهار کرد: ما هم در نیروی انتظامی‌اشتیاق خوبی برای پیگیری این موضوع می‌بینیم و هم در دستگاه قضایی شاهد قاطعیت در صدور احکام و حضور در محدوده بودیم. حال که زیرساخت امنیتی در سطحی مناسب برای محله ایجاد شده، سایر نهادها هم باید گام‌های بعدی را بردارند تا محله هرندی را به یکی از محله‌های معمولی شهر تهران تبدیل کنیم.

۲۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
کد خبر: 4340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =