افتتاح اولین خیابان کامل تهران در منطقه۹

طرح «خیابان کامل» از جمله راهبردهایی است که در محله‌ها می‌تواند ایمنی، آسایش و دسترسی آسان را برای شهروندان فراهم کند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۹، سید مصطفی موسوی شهردار منطقه ۹ گفت: خودروسواران، افراد پیاده، دوچرخه‌سواران و رانندگان وسایل حمل و نقل عمومی‌ می‌توانند به طور همزمان در «خیابان کامل» رفت وآمد کنند؛ در واقع خیابان کامل، خیابانی برای همه است.
او افزود: اجرای این طرح می‌تواند کاهش تلفات ناشی از سوانح رانندگی، ارتقای ایمنی افراد پیاده و دوچرخه‌سواران، کاهش گازهای گلخانه‌ای، افزایش میزان مطلوبیت محیطی، کاهش تاخیرات، تشویق سفرهای پیاده و دوچرخه، بهبود کیفیت هوا، افزایش میزان دسترسی افراد معلول و ناتوان، حیات‌بخشی مجدد محله‌های شهری را به همراه داشته باشد که در صورت اجرای آن، دستیابی به محیط شهری مطلوب زندگی با کیفیت‌های زیستی بالا را به همراه داشته باشد.
شهردار منطقه ۹ تاکید کرد: خیابان کامل، گام مهمی‌در دستیابی شهرها و محله‌های شهری به توسعه پایدار شهری از طریق توجه به توسعه حمل ‌و نقل پایدار محسوب می‌شود.
موسوی عنوان کرد: به این منظور خیابان استاد معین جنوبی (خیابان اجتماعی) که در منطقه۹ افتتاح شده تا ۸۰ درصد به پروژه خیابان کامل نزدیک بوده و قرار است ۲۰ درصد امکانات باقیمانده نیز به آن اضافه و تکمیل شود که در این صورت اولین خیابان کامل شهر تهران خواهد بود.
«خیابان کامل» که در خیابان استاد معین جنوبی به تازگی توسط شهردار تهران و اعضای شورای اسلامی شهر افتتاح شده، شامل امکاناتی از جمله؛ مسیر پیاده‌روی مجزا با عرض ۵/ ۲ متر و فضای سبز میانی، فضای دوچرخه سواری با عرض ۵/ ۱ متر و مسیرهای عبور نابینایان است.

۲۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۵
کد خبر: 4341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 7 =