تدوین سند نهایی توسعه ناحیه نوآوری شریف

شهردار منطقه ۲ گفت: با تدوین و تصویب طرح تفصیلی ناحیه نوآوری شریف بخش عمده ای از برنامه های پیش بینی شده درتوسعه ناحیه نوآوری محقق می شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۲،رسول کشت پور،  شهردار منطقه  ۲  با اشاره به اینکه ناحیه نواوری شریف اقدامی ارزشمند و بستری برای توسعه اقتصاد ملی است ،گفت:پس از انعقاد تفاهم نامه سه جانبه بین معاونت فناوری ریاست جمهوری، شهرداری تهران و دانشگاه شریف مبنی بر احداث نخستین ناحیه فناوری کشور در فضایی به مساحت ۲۵۰ هکتاری  در محدوده دانشگاه شریف  ، طرح مطالعاتی و تطبیقی آن توسط مشاور آغاز شده است.
شهردار منطقه با اشاره به اینکه در طرح مطالعاتی و تطبیقی الگویی از ناحیه نوآوری های موفق دنیا نیز بهره گرفته می شود گفت: با توجه به  افزایش متقاضیان برای تبدیل پلاک های  ریزدانه و تجمیع آنها به مرکز فناورانه ، طرح تفصیلی  ناحیه نواوری شریف پس از تصویب در کمیسیون ماده ۵ و شورای عالی شهرسازی ،به عنوان سند نهایی توسعه ناحیه نواوری اجرا می شود.
کشت پور افزود: ناحیه نواوری  فرصتی ارزشمند برای هدایت ایده های خلاق و فعالان درحوزه فناوری و نواوری جهت ایجاد کسب و کارهای نوین و توسعه اقتصاد ملی است.
وی با اشاره به بهره برداری برج فناوری بنتک در ناحیه نوآوری شریف گفت: در حال حاضر ۶۰۰ شرکت دانش‌بنیان و نزدیک به ۳ هزار و ۵۰۰ نفر از نخبگان دانشگاه شریف و دانشگاه‌های دیگر و اساتید فعال در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان از تمام دانشگاه‌های کشور در این برج مستقر بوده و فعالیت دارند که  با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اتفاق افتاده است.
شهردار منطقه۲ از آمادگی مدیریت شهری برای حمایت از استار تاپ ها و فناوری های نوین گفت: معتقد هستیم که برای توسعه شهرنیازمند بهره مندی از فناوری نوین  و ایده های استارتاپی در حوزه شهری است .
 

۲۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۲
کد خبر: 4352

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 8 =