ابلاغ برنامه های مشترک سپاه و شهرداری تهران برای هفته دفاع مقدس

شهر: آیین‌نامه‌های برنامه های مشترک هفته دفاع مقدس سپاه حضرت محمد (ص) و شهرداری تهران در مراسمی در سالن همایش های برج میلاد ابلاغ و جزییات آن تشریح شد. برپایی نمایشگاه «یاد یاران» در ۱۰۰ نقطه شهر تهران از محوری ترین این برنامه ها است.

به گزارش خبرنگار شهر، سردار محمدرضا یزدی، فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران در بزرگداشت چهل سالگی دفاع مقدس و آیین‌نامه‌های ابلاغ برنامه های مشترک هفته دفاع مقدس سپاه حضرت محمد (ص) و شهرداری تهران با بیان اینکه این برنامه به ابتکار شهردار تهران ترتیب داده شده و ما نیز از آن استقبال کردیم، گفت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب، جنگ ما یک گنج است و اگر با دقت توجه کنیم می‌بینیم که در دفاع مقدس، تمام ظرفیت های ایجاد یک تمدن نهفته است و باید از این ظرفیت ها استفاده کرده و اتفاقات و حوادث دوره هشت ساله دفاع مقدس را نمایان کنیم.

او با بیان اینکه شهادت ارزش والایی است که حاصل زندگی خوب شهیدان ما بود افزود: باید زندگی کردن مانند شهدا را بیاموزیم که سبب می شود کشور ما به قله های رفیع رشد و توسعه دست پیدا کند.  سردار یزدی ادامه داد: در جنگ تحمیلی توانستیم همبستگی ملی مان را به نحو احسن به دنیا نشان دهیم؛ در این جنگ همه اقوام، استان ها، ادیان، مذاهب، اقشار اعم از زن و مرد شرکت کردند و همه آنها ظرفیت بزرگی است که  کشور را به قله رفیع رشد و توسعه می رساند.

او با بیان اینکه چهلمین سالگرد دفاع مقدس می‌تواند زمینه‌ای برای ارائه شکل جدیدی از تفکر جهادی باشد، یادآور شد: همکاری امروز ما با شهرداری در سطح شهر تهران باید خود را نشان دهد و تمام شهر از دستاوردهای دفاع مقدس آذین شود. باید نگارخانه ای به وسعت شهر ایجاد شود و از امکاناتی که در سال های گذشته مراسم ارتحال امام (ره) و امکاناتی که در اربعین به مسیر کربلا و می فرستادیم و امسال به دلیل شرایط شیوع کرونا میسر نشد، برای هفته دفاع مقدس استفاده شود.

برپایی نمایشگاه «یادیاران» در ۱۰۰ نقطه شهر

به گزارش خبرنگار شهر، روح الله نوبخت، معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه حضرت محمد(ص) تهران در این مراسم با بیان اینکه امسال با توجه به شرایط ویروس کرونا اقدامات برای هفته دفاع مقدس یکپارچه تر و تاثیر گذاری آن مضاعف شده، گفت: برای مراسم چهل سالگی دفاع مقدس  حدود سه ماه است که جلسات کارشناسی برگزار می شود که ماحصل آن تعریف یک بسته اقدام مشترک است.

او با بیان اینکه تدبیر سپاه و شهرداری تهران این است که برنامه ها در محله ها برگزار و از عناصر خلاقیت و هنر برای تاثیرگذاری بیشتر آن استفاده شود، افزود: محوری ترین برنامه در تهران برپایی نمایشگاه های «یادیاران است» که در یکصد نقطه شهر برگزار می شود. علاوه بر این در پنج نقطه تهران رزم نمایش برگزار می شود که در آن به بازسازی عملیات والفجر ۸ و بررسی ابعاد و مولفه های آن پرداخته می شود.

نوبخت به استفاده از فضاسازی و تبلیغات شهری اشاره و عنوان کرد: تابلوها و بیلبوردهای تبلیغاتی به روزرسانی می شوند. در واقع باید در هفته دفاع مقدس و اربعین این تابلوها با فرهنگ ایثار و شهادت متناسب سازی شوند.

او ادامه داد: تداعی حال و هوای دهه ۶۰ در جنگ تحمیلی با اتوبوس ها و کاروان های اعزام صورت می گیرد؛ برنامه ای که هر روز در یکی از محله های شهر تهران انجام خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه حضرت محمد(ص) تهران در خاتمه یادآور شد: هفتم مهرماه برنامه ای سراسری در کشور با عنوان اجتماع نکوداشت پیشکسوتان دفاع مقدس برگزار می شود، برنامه ای که در تهران برای ایام پس از آن به صورت هفتگی در یکی از مناطق انجام خواهد شد.

خبرنگار: علی سی پی

۲۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۷
کد خبر: 4357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =