۲۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱
کد خبر: 4360
ما مدیون شهدای دفاع مقدس هستیم

شهر: شهردار تهران با یاد وخاطره جوانانی که در هشت سال دفاع مقدس شهید شدند از نصب کیو آر کد اطلاعات شهدا در کنار تابلوی نام آنها بر خیابانها و کوچه های تهران خبر داد تا جوانان امروزی با این شهدا بیشتر آشنا شوند.

به گزارش شهر،  پیروز حناچی، شهردار تهران در مراسم بزرگداشت چهل سالگی دفاع مقدس گفت: سال ها پیش در چنین روزهایی صحبت از تحرکات مرزی عراق بود تا اینکه بمباران تهران و فرودگاه مهرآباد اتفاق افتاد و جنگنده های عراقی با پرواز در ارتفاع کم بر فرار شهر تهران به نوعی اعلام آغاز جنگ را داشتند. مردم تهران آن روز بهت زده بودند و باور نمی کردند که جنگی شروع شده است ، فضای شهر ملتهب بود تا اینکه امام در نخستین سخنان خود مردم را آرام کرد و گفت که دزدی سنگی انداخته و فرار کرده این سخنان همچون آبی بر آتش التهاب مردم بود.

حناچی در ادامه گفت: آنهایی که امروز از دلایل آغاز جنگ صحبت می‌کنند و می‌گویند که می شد جنگ اتفاق نیفتد صدام و دشمنی هایی که علیه انقلاب اسلامی شکل گرفته بود را نمی شناسند. جنگ واکنشی به انقلاب اسلامی بود ، مانند جنگ احزاب در زمان پیامبر .

او در ادامه گفت: حمله صدام به کویت نشان داد که صدام قابل اطمینان نبود و کویت را که حیاط خلوت خود می دانست به اشغال درآورد .در سفری که به کویت داشتم با چشم خود دیدم که حتی درختان این کشور را هم از بیخ کنده بودند و این نشان می‌داد چقدر از کویتی ها نفرت داشتند.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: رشادت های مردم و جوانان و همه اقشار و نیروهای مسلح باعث شد که جنگ که تهدید بزرگی بود به یک فرصت تبدیل شود و امروز اگر انسجام و همدلی وجود دارد اثر آن رشادت هاست و ما مدیون همه شهیدان دفاع مقدس، انقلاب و پس از آن هستیم.

شهردار تهران به برنامه های این مجموعه برای هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: این کارها کمترین اقداماتی است که از ما بر می آید تا نگذاریم یاد شهیدان و آن رشادت ها فراموش شود. ماجرایی که درباره  نامگذاری کوچه ها به نام شهیدان در سال های قبل اتفاق افتاد باعث شد که این موضوع را با جدیت بیشتری دنبال کنیم.

 حناچی در ادامه به موشک باران تهران اشاره کرد و گفت: اولین موشک هایی که به تهران اصابت کرد برای مردم عجیب بود. شهروندان تجربه ای در این زمینه نداشتند و معلوم نبود که چه اتفاقی افتاده است تا اینکه نیروهای نظامی اطلاعات آن را منتشر کردند و با مهندسی معکوس به مقابله با آن پرداختند. از جمله یکی از موشکها به بانک رافدین عراق اصابت کرد که یک مرکز بزرگ اقتصادی در بغداد بود اما همان اتفاق باعث شد که امروز ما دارای صنایع موشکی باشیم .

شهردار تهران در ادامه افزود: ما امروز وظیفه داریم که یاد شهیدان و ایثارگران را زنده نگه داریم بر همین اساس شهرداری تهران اطلاعات کیو آر کد(QR CODE) شهیدان را در کنار نام آنها در کوچه ها نصب خواهد کرد تا اطلاعات مربوط به آن شهید در اختیار مردم قرار گیرد .

او در پایان با یادی از همه شهیدان گفت: باید یادی از سید شهیدان انقلاب حاج قاسم سلیمانی کنیم که خدمات بسیاری به جامعه ما داشت.

در انتهای این مراسم دستورالعمل برنامه های مشترک دفاع مقدس سپاه محمد رسول الله (ص)و شهرداری تهران ابلاغ شد.

برای مشاهده گزارش تصویری اینجا را کلیک کنید.

خبرنگار: اکبر بیاتی

۲۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱
کد خبر: 4360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =