گل های آفتابگردان هوای شهر را تصفیه می کنند

سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۹ از انجام طرح کاشت گل های آفتابگردان زینتی که جاذب عناصر سنگینی نظیر؛ سرب و کادمیم در محیط های شهری هستند خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۹، مصطفی دینی با اعلام این خبر گفت: تحقیقات علمی حکایت از آن دارد که گل های آفتابگردان از جمله گیاهانی هستند که نقش تصفیه کنندگی هوا را برعهده داشته و در  جذب عناصر سنگین و سمی موجود در هوای کلان شهرهایی همانند تهران می تواند نقش آفرینی کند.
او افزود: به این منظور شهرداری منطقه ۹ نسبت به کاشت گل های آفتابگردان در فضاهایی که به صورت عمومی گیاهان زینتی در آن کاشته می شود به صورت آزمایشی اقدام کرد که می توان گفت برای اولین بار در سطح شهر تهران این اقدام انجام شده است.
 سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۹ عنوان کرد: تلاش شده تا علاوه بر نقش زیست محیطی گیاه آفتابگردان در محیط شهری، کاشت گونه های زینتی آن نیز مورد توجه قرار گیرد.
دینی در خاتمه ابراز امیدواری کرد: امید است تا این طرح همچنان که زینت بخش میادین و معابر منطقه ۹ شده بتواند توسعه پیدا کند و شهروندان از مزایای آن بهره مند شوند.

۲۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵
کد خبر: 4366

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 15 =