۲۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
کد خبر: 4371

حقوق معلولان در شهر/۱۱

سرویس‌دهی رایگان به بیش از ۵۰۰۰ دانش آموز استثنایی

شهرداری در دوره پنجم شورا صد در صد هزینه سرویس مدارس استثنایی را تقبل کرد
سرویس‌دهی رایگان به بیش از ۵۰۰۰ دانش آموز استثنایی

شهر: تاکنون پنج هزار و ۶۸ دانش آموز استثنایی از سرویس مدارس رایگانِ سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران استفاده کرده‌اند.

به گزارش شهر، یکی از اقدامات مهمی که شهرداری‌ها می‌توانند در راستای بهبود ارائه خدمات خود به شهروندان معلول انجام دهند، توجه به نیازهای رفت و آمدی ‌آن‌ها در سطح شهر است. سرویس‌دهی رایگان به مدارس استثنایی از سال ۱۳۹۳ با ۶۰ دستگاه اتوبوس آغاز و سال آینده نیز سرویس‌دهی به مدارس استثنایی با سازمان تاکسیرانی انجام می شود.

بنابراین می‌توان اینگونه گفت که سرویس‌دهی به مدارس استثنایی از سال ۱۳۹۴ با اختصاص بودجه‌ای بالغ بر ۸۵ میلیارد ریال به سازمان تاکسیرانی شهر تهران تحت عنوان «کمک به سرویس‌دهی رایگان مدارس استثنایی» آغاز شد.

پس از روی کارآمدن دوره پنجم مدیریت شهری، دوباره مصوبه سرویس مدارس استثنایی به رأی گیری گذاشته شد و درنهایت با رأی اکثریت اعضای شورای اسلامی ‌شهر تهران صد در صد هزینه سرویس مدارس استثنایی را شهرداری تقبل کرد و سرویس مدارس استثنایی رایگان ماند. بر همین ‌اساس شهرداری تهران در سال ۱۳۹۷، مبلغ ۱۷ میلیارد تومان برای سرویس مدارس استثنایی اختصاص داد. همچنان با وجود مشکلات مالی فراوان و کمبود منابع مالی، سازمان تاکسیرانی با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی به مشترکان خود یعنی دانش آموزان استثنایی، اقدام به ارائه سرویس رایگان طبق مصوبه شورای اسلامی شهر تهران می‌کند.

۱۱۴۵ دستگاه سرویس مدارس استثنایی

با توجه به اهمیت موضوع و لزوم ارائه خدمات رایگان به دانش آموزان استثنایی و جلوگیری از هرگونه وقفه در ارائه خدمات، اعتبارات ردیف «کمک به مدرسه کودکان استثنایی از طریق سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی» در سقف ۱۰۰ درصد هزینه سرویس مذکور تأمین و پرداخت می‌شود.

سال گذشته یکهزار و ۱۴۵ دستگاه شامل تاکسی سواری و خودروی ون در قالب هفت شرکت بخش خصوصی تحت پوشش سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران به دانش آموزان استثنایی خدماتی رایگان ارائه دادند. همچنین ۵۸ مدرسه در شهر تهران تحت پوشش این موضوع بودند. همچنین سال گذشته ۵ هزار و ۶۸ دانش آموز استثنایی از این خدمات استفاده کرده‌اند.

خبرنگار: ملیکا هاشمی

۲۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
کد خبر: 4371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 10 =