کودکان معلول در شهر دوستدار کودک سهم دارند

مطالعات اجرای طرح «شهر دوستدار کودک» در محله کشاورز منطقه ۶ شروع شده است و تا پایان سال به پایان می‌رسد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۶، حبیب‌الله غفوری معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه گفت: مطالعات از اواخر سال گذشته شروع شده است، اما به دلیل شیوع کرونا برای مدتی متوقف شد و اکنون کارشناسان با دریافت پیوست‌ها و اطلاعات فرهنگی، اجتماعی، ترافیکی و خدماتی مشغول جمع‌بندی نهایی هستند.

به گفته او، مطالعات امسال به پایان می‌رسد و پس از آن فاز اجرایی شروع می‌شود. او در توضیح بیشتر گفت: این طرح با هدف احترام گذاشتن به حقوق کودکان که شهروندان کوچک و البته آینده‌سازان جامعه هستند، انجام می‌شود.

غفوری ادامه داد: ایجاد پارک‌ها و اماکن امن برای بازی کودکان، فراهم کردن وسایل بازی متناسب با مراحل رشد کودکان، ایجاد محل‌های عبور و مرور امن در خیابان، نصب مبلمان شهری مناسب، دسترسی راحت به فضاهای آموزشی رسمی و فوق ‌برنامه، دسترسی به امکانات ورزشی مناسب، وجود مراکز ارائه خدمات به کودکان و به‌طور کلی استفاده از پتانسیل‌های موجود در محله کشاورز و در برخی از موارد ایجاد ظرفیت‌های جدید، کارهای تعریف‌شده در طرح شهر دوستدار کودک هستند کودکانی که مشکلات جسمی و حرکتی و حتی ذهنی دارند نیز از این شهر سهم دارند.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار منطقه در توضیح این مطلب گفت: کودکان توانیاب عضوی از جامعه هستند و حق دارند از امکانات فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و تفریحی و خدماتی بهره‌مند شوند. در شرایط کنونی این امکانات محدود است و این را می‌پذیریم. اما در طرح شهر دوستدار کودک این موضوع مطرح شده است و کارشناسان مشغول مطالعه هستند و حتماً شرایط این کودکان مد نظر قرار می‌گیرد.

به گفته غفوری، محله کشاورز به دلیل دسترسی مناسب، تعداد کودکان ساکن در آن، داشتن ظرفیت‌هایی چون بوستان لاله و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و همچنین محوریت محله، به‌عنوان نخستین محله در طرح شهر دوستدار کودک انتخاب شده است: طرح شهر دوستدار کودک به‌طور پایلوت در محله کشاورز اجرا می‌شود که پس از احصای نقاط قوت و ضعف و رفع نواقص و تقویت نقاط قوت در سایر محله‌های منطقه با توجه به ظرفیت‌ها اجرا می‌شود.

۲۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲
کد خبر: 4396

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 4 =