ساخت ۱۲ ایستگاه مترو جدید در شمال غرب تهران

شهر: سه ایستگاه از خط ۷، هفت ایستگاه از خط ۶ و چهار ایستگاه از توسعه خط ۴ مترو تهران در سطح منطقه ۵ ساخته و راه اندازی می‌شود.

فریدون حیدری، شهردار منطقه ۵ تهران در گفتگو با شهر، در پاسخ به این پرسش که برنامه اصلی این منطقه برای توسعه حمل و نقل عمومی چیست، توضیح داد: تمرکز اصلی توسعه حمل و نقل عمومی بر ساخت و راه اندازی ایستگاه‌های مترو است. هفت ایستگاه از خط ۶ مترو تهران در منطقه ۵ ساخته شده است؛ این ایستگاه‌ها از اشرفی اصفهانی آغاز شده و تا کوهسار ادامه دارد. با راهاندازی این ایستگاه‌ها، بخش عمده‌ای از منطقه ۵ تحت پوشش مترو قرار می‌گیرد.

او درباره توسعه خط ۴ مترو، بیان کرد: آخرین ایستگاه خط ۴، ارم سبز است که در این طرح چهار ایستگاه جدید به این خط اضافه خواهد شد و انتهای خط از محدوده جنب آباد جنوبی تا بزرگراه همت را پوشش خواهد داد.

شهردار منطقه ۵ در ادامه از از توسعه خط ۷ مترو خبر داد و افزود: ادامه خط ۷ نیز، خیابان سیمون بولیوار را پوشش می‌دهد. درحال حاضر خط ۷ در میدان کتاب منطقه ۲ پایان می‌یابد که توسعه آن سبب اتصال میدان کتاب به سیمون بولیوار تقاطع جنت آباد در منطقه ۵ می‌شود. این توسعه برابر با سه ایستگاه مترو خواهد بود.

به گفته حیدری؛ حفاری خط ۱۰ مترو تهران به تازگی شروع شده است که بخشی از ایستگاه‌های این خط در منطقه ۵ قرار دارد.

شهردار منطقه ۵ درباره پیشرفت‌های فیزیکی خطوط مذکور، گفت: پیشرفت فیزیکی خط ۶ برابر با ۹۵ درصد و خط ۴ برابر با ۵۰ درصد است. همچنین تجهیز کارگاهی خط ۷ آغاز شده است.

خبرنگار: ملیکا هاشمی

۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۷
کد خبر: 4407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 14 =