کمیسیون ماده پنج با کلیات طرح مجموعه ۱۲۰هکتاری میلاد موافقت کرد

در کمیسیون ماده پنج با کلیات طرح مجموعه ۱۲۰هکتاری میلاد موافقت شد.

به گزارش شهر، جلسه کمیسیون ماده پنج شهر تهران به ریاست پیروز حناچی شهردار تهران و با حضور اعضاء، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای اسلامی شهر تهران، عبدالرضا گلپایگانی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران و علی اشراقی رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج تشکیل و با کلیات طرح شهری مجموعه ۱۲۰ هکتاری میلاد موافقت شد.

علی اشراقی رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج در این باره گفت: سایت ۱۲۰ هکتاری مجموعه میلاد در میان چهار بزرگراه مهم شهر تهران شامل: همت، حکیم، چمران و شیخ فضل ا… قرار گرفته است که در دهه ۱۳۸۰ برج میلاد و مرکز همایش ها در محدوده میانی و شمالی سایت در زمینی به وسعت ۱۸ هکتار احداث شده است.

اشراقی افزود: در چشم انداز ترسیم شده قرار است این مجموعه به مرکز دیپلماسی فرهنگی پایتخت تبدیل شود، به طوری که موجب تقویت هویت رقابتی پایتخت در عرصه های بین المللی شده و دارای فعالیتهای مختلفی از جمله: بام فرهنگ، هنر و فناوری، مرکز ملی و حوزه تخصصی برگزاری همایش ها، نمایش و… باشد، این موضوع باید به شکلی باشد که زمینه ساز بسط و تجلی صنایع فرهنگی خلاق کشور شود؛ با این دیدگاه طرح پیشنهادی مشاور در جلسه کمیسیون ماده پنج شهر تهران بررسی شده و پس از بحث و بررسی کارشناسی، با کلیات طرح مجموعه ۱۲۰ هکتاری میلاد با رویکرد غالب فرهنگی-اقتصادی موافقت شد.

رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج در خصوص نکات کارشناسی مدنظر گفت: در طراحی شهری این مجموعه بر حفظ تقارن مجموعه، تعیین محدودیت ارتفاعی به منظور شاخص نمودن برج میلاد و حفظ دید آن، فرم پلکانی طرح به منظور احیاء تپه مجاور، توجه به پهنه یکپارچه متعادل و هم پیوند با عرصه های پیرامونی نظیر بوستان پردیسان تأکید شده است.

او در خصوص سناریوهای پیشنهادی گفت: در طرح مذکور دو ایده مطرح بوده یکی مجموعه تخصصی تجارت بین المللی و دیگری بام فرهنگ، هنر و فناوری، که مقرر شد طرح نهایی تلفیقی از این دو ایده و شامل کاربری‌های اصلی فرهنگی–هنری (کاخ جشنواره، سالن های سینما، تئاتر، موسیقی، مرکز مطالعات، نمایشگاه، رستوران ها، اداری، تجاری و آکادمی هنری) و تفریحی–گردشگری (فضای اقامتی، ورزشی، سالن های همایش) با زیر بنای ۲۵۰ هزار متر مربع باشد.

اشراقی بیان کرد: قرار شد در مجموع تراکم ساختمانی با زیر بنای موجود فعلی که شامل دانشگاه علوم پزشکی، بیمارستان میلاد، مرکز انتقال خون ایران، مرکز همایشها و برج میلاد هست در برگیرنده ۵۴ درصد از کل مساحت مجموعه باشد.

اشراقی افزود: همچنین تصمیم گرفته شد کاربری های اقتصادی مجموعه حداکثر تا سقف ۲۰ درصد مازاد بر پیشنهاد طرح ارائه شده اصلاح شده و امکان دسترسی بهره برداران و مراجعین از طریق تقویت اتصال مجموعه به مترو فراهم شود.

رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج با تاکید بر لزوم تقویت ارتباط مجموعه در جبهه شرقی با بوستان گفتگو و بافت‌های مجاور و لوپ‌های دوچرخه و محورهای پیاده راهی داخل مجموعه گفت: بنا شد طرح معماری مجموعه به صورت فاخر و متناسب با جایگاه برج میلاد در مقیاس بین المللی طراحی و اجراء گردد و اصلاحات لازم در شبکه دسترسی و تأییدات ترافیکی با هماهنگی معاونت های شهرسازی و معماری و حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران صورت گرفته و طرح نهایی به شورایعالی شهرسازی و معماری ایران ارسال شود.

۲۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴
کد خبر: 4411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 9 =