۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳
کد خبر: 4433
جذب و حضور جوانان شایسته در مدیریت شهری تهران پس از ۳۰سال

هدف، انتخاب جوانانی است که بنا داریم به عنوان دستیار در کنار مدیران ارشد شهرداری تهران قرار گرفته و به نوعی درس آموزی کنند و در آینده با کسب تجربه از مدیران فعلی و بهره گیری از دانش و ظرفیت های وجودی خویش گره از مشکلات مدیریتی این شهر بگشایند.

استفاده شایسته از وجود جوانان در عرصه ها و سطوح مختلف همیشه نوید بخش ارتقاء بهروری در سامانه های مدیریتی بوده و ارمغان آن همواره چیزی جزء دمیدن نور امید نبوده است. طی حدود یکسال حضورم در معاونت توسعه منابع انسانی شهرداری تهران به نیکی دریافتم که بدنه مدیریتی آن چون گذشته های دور جوان نیست به طوریکه طبق آمار اداره کل منابع انسانی شهرداری تهران اکنون شهرداری فاقد مدیران در رده سنی زیر ۳۰ سال است و از رده سنی ۳۰ تا ۳۲سال نیز تنها هفت مدیر در بخش های مختلف مشغول فعالیت هستند. همچنین از کل ۶۰۳۹۹ نیروی (کارمندی و کارگری) مشغول در شهرداری تهران تنها سه هزار و هشت  نفر از کارکنان زیر ۳۲ سال سن دارند که در واقع ۴.۹۸ درصد از کل نیروهای مجموعه را شامل می شوند. بنابراین به طور کلی باید به این نکته اذعان داشت که بدنه شهرداری تهران رو به پیری در حرکت است و هرچند که طی سال های گذشته و در دوره های مدیریت شهری قبل تلاش هایی صورت گرفت تا نیروهای جدیدی وارد بدنه شهرداری تهران شوند اما هیچگاه فرایند جذب افراد شفاف نبوده و همواره این جذب ها با ابهامات فراوانی رو برو بوده است.

 از سوی دیگر آخرین باری که در بدنه شهرداری تهران جذب نیرو از طریق فراخوان عمومی و فرایندی شفاف صورت گرفته است بر می گردد به اوایل دهه هفتاد که اکنون آن عزیزان یا بازنشسته شده اند و یا در حال طی کردن روند بازنشستگی هستند.

بنابراین با موافقت شهردار تهران و کسب نظر اعضای شورای شهر، معاونت منابع انسانی تصمیم به جذب جوانان فرهیخته این شهر در روندی شفاف و از طریق سازمان سنجش با برگزاری آزمون و مصاحبه گرفت. هدف انتخاب جوانانی است که بنا داریم تا به عنوان دستیار در کنار مدیران ارشد شهرداری تهران قرار گرفته و به نوعی درس آموزی کنند تا در آینده با کسب تجربه از مدیران فعلی و بهره گیری از دانش و ظرفیت های وجودی خویش گره از مشکلات مدیریتی این شهر بگشایند.

۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳
کد خبر: 4433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 11 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • میترا IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۷
      0 0
      با سلام در خصوص شرایط سنی کارمند پیمانکاری با دوسال سابقه کار در شهرداری و سن ۳۴ سال آیا شامل تبصره میشود؟ اگر میزان خدمت از سن کم شود با شرایط سنی همخوانی دارد