۲۶۰ هکتار از ارتفاعات شمال تهران علف تراشی شد

عملیات علف تراشی و حذف علف های هرز در ارتفاعات و جنگل کاری های شمال تهران با هدف کاهش آتش سوزی، به مساحت ۲۶۰ هکتار انجام شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک مانی جعفریان معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری این منطقه با اعلام این مطلب گفت : با توجه به افزایش بارندگی در بهار امسال و رویش فراوان علف های هرز در جنگل کاری های سوهانک، شهید محلاتی و گردنه قوچک، با هدف پیشگیری از آتش سوزی که در اکثر موارد ناشی از گرمای هوا، خشک شدن علف های هرز و سهل انگاری برخی از شهروندان اتفاق می افتد عملیات علف تراشی و آتش بر، اجرا شد.  

او گفت: در این راستا ۱۰ هزار متر مربع آتش بر، اجرا و تعداد آتش کوب ها و کپسول های آتش نشانی موجود در جنگل کاری ها و نگهبانان موتور سوار مجهز به دوربین، بیسیم و کپسول های آتش نشانی در این محدوده ها افزایش یافت.  

جعفریان تسطیح و رگلاژ جاده های عرصه های جنگل کاری را اقدام دیگری دانست وافزود: اداره فضای سبز منطقه  به حجم ۵۰۰ مترمکعب و مساحت ۱۰۹ هزار  متر مربع اقدام به تعریض، تسطیح و رگلاژ جاده های عرصه های جنگل کاری  و هموار کردن جاده ها جهت سهولت در تردد ماشین آلات موجود، تانکر آب رسان و ماشین های آتش نشانی در حریق های احتمالی نمود.

او همچنین استفاده از نیسان آتش نشان مجهز به منبع آب و تانکر در جنگل کاری ها،  آموزش نیروی انسانی توسط ایستگاه آتش نشانی و کلینیک گل و گیاه،  هماهنگی بیشتر و مستمر با ایستگاه های آتش نشانی به منظور آتش سوزی های احتمالی و تذکر مداوم به افرادی که در جنگل کاری ها مسائل ایمنی را رعایت نمی کنند را از دیگر اقدامات دانست و از مالکین باغ های مجاور خواست جهت علف تراشی علف های هرز موجود در باغ هایشان اقدام  و از سوزاندن آنها به دلیل امکان انتقال آتش سوزی به جنگل کاری ها ممانعت کنند.

معاون شهردار منطقه یک بیان کرد: پاکسازی جنگل کاری ها از بطری و شیشه های شکسته جهت حذف عوامل منجر به حریق نیز به صورت مستمر انجام می شود.

۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰
کد خبر: 4472

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =