بهسازی ۱۶۰ کیلومتر مسیر پیاده راه درحال انجام است

شهر: بهسازی و مناسب سازی ۱۶۰ کیلومتر مسیر از برنامه ۵۰۰ کیلومتری امسال درحال انجام است.

به گزارش شهر، صفا صبوری دیلمی، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در دوازدهمین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور، درباره مناسب سازی پروژه‌های عمرانی، بیان کرد: تحویل رسمی هر پروژه‌ای در شهر تهران منوط به مناسب سازی پروژه است. تمامی پروژه‌های عمرانی تحویل رسمی و موقت نمی‌شوند مگر اینکه اقدامات مناسب سازی پروژه به اتمام رسیده باشد. این تصمیم جسورانه‌ای است که شهرداری تهران آن را اتخاذ کرده و همچنان بر اجرای درست آن اصرار می‌ورزد.

او با بیان اینکه سالیانه میزان بسیاری مسیر پیاده راه و معبر به صورت ناپیوسته و غیرمنسجم در شهر ساخته می‌شود، افزود: طرحی در شهر تهران برابر با ساخت ۹۶۰ کیلومتر مسیر پیاده روی در تهران تهیه شده است که امسال بهسازی ۵۰۰ کیلومتر آن در دستور کار قرار گرفت.

به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران؛ بزرگ‌ترین پیاده راه سازی که پس از انقلاب جمهوری اسلامی انجام شد، خیابان ولیعصر به طول ۱۸ کیلومتر طی دو سال بود. اما امسال قرار است که ۵۰۰ کیلومتر مسیر در یک سال بهسازی و مناسب سازی شود.

صبوری دیلمی ضمن اشاره به ساخت مسیر دوچرخه، مسیر عابرپیاده و مناسب سازی مسیر برای معلولان و افراد کم توان در این طرح، گفت: این طرح با امضای حداقل ۶ تن از معاونان شهردار تهران درحال انجام است. ویژگی اصلی و مهم این طرح، خاصیت پیوستگی در مسیر است.

او با بیان اینکه شهر تهران ۱۲ هزار کیلومتر طول، پیاده راه دارد و ۸ هزار کیلومتر طول، پیاده راه ندارد، توضیح داد: اگر سالی ۵۰۰ کیلومتر از پیاده راه‌های تهران بازسازی شود، شهر تهران حداقل ۴۰ سال زمان برای مناسب سازی و بهسازی پیاده راه‌های خود نیاز دارد چرا که ابعاد تهران ابعادی ویژه‌تر نسبت به شهرهای دیگر است.

او با اشاره به تفاوت اقدامات بهسازی مسیر پیاده راه در هر منطقه، گفت: باوجود وضعیت اقتصادی کشور و منابع محدود شهرداری تهران، اعتبارات این بخش سه برابر افزایش یافته است.

به گفته صبوری دیلمی؛ ۱۶۰ کیلومتر مسیر از برنامه امسال درحال انجام است که ۶۰ کیلومتر آن به پایان رسیده است. مناسب سازی سه برابر طول خیابان ولیعصر درحال حاضر انجام شده است.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه دو مشاور معلول و نابینا در حوزه فنی و عمرانی برای نظارت بر این امر حضور دارند، افزود: شورای اسلامی شهر تهران دفاع و حمایت بسیاری از این طرح می‌کند. اگر مشکلات مالی، موانعی برای انجام اقدامات نشوند، خبرهای بسیار خوبی در حوزه مناسب سازی معابر و پیاده راه‌ها در پایان سال به گوش خواهد رسید.

برای مشاهده گزارش تصویری اینجا را کلیک کنید.

خبرنگار: ملیکا هاشمی

۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹
کد خبر: 4477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =