جمالی نژاد: مناسب سازی شهر نیازمند تدوین طرحی جامع است

شهر: معاون وزیر کشور با اذعان بر اقدامات قابل توجه شهرداری در یک سال اخیر برای مناسب سازی شهر گفت: اما به نظر من باید یک طرح جامع در این زمینه تدوین شود .

به گزارش خبرنگار شهر ، محمدرضا جمالی نژاد رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، در دوازدهمین جلسه ستاد هماهنگی و پیشگیری مناسب‌سازی کشور با قدردانی از اقدامات شهرداری در مناسب سازی فضاهای شهری برای معلولان حرکتی گفت: گزارشهای معاونت‌های مختلف شهرداری نشان می دهد که اقدامات خوبی در تهران در این زمینه انجام شده است اما باید بپذیریم که تهران شهر بسیار بزرگی است و مناسب‌سازی معابر آن بسیار دشوار است. امیدواریم که با حضور جناب آقای حناچی در راس مدیریت شهری توجه ویژه‌ای به مناسب سازی فضاهای شهری برای معلولان حرکتی شود چرا که ایشان ضمن اینکه متخصص معماری و شهرسازی هستند کتابی هم درباره مناسب سازی نوشته اند.
او افزود: اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است اما به نظر من باید یک طرح جامع در این زمینه تدوین شود همچنین باید گفت که حمل و نقل عمومی در دو سال اخیر از نظر دریافت بودجه و توجه مظلوم واقع شده است و لازم است حداقل سی درصد اتوبوس های جدیدی که به شرکت واحد اضافه می شود برای معلولان حرکتی مناسب سازی شود. شاید در مرحله اول ۳۰ درصد اتوبوس ها ملزم به رعایت این استانداردها شوند و در سالهای آینده این رقم افزایش یابد امیدوارم سال آینده از بودجه کشور ردیفی برای مناسب سازی معابر اختصاص داده شده است. 
جمالی نژاد همچنین گفت: در خصوص کف هم به نظر می رسد صدور مجوز و پایان کار منوط به مناسب سازی پیاده‌رو مقابل پروژه شود. 
او همچنین از شهردار تهران خواست سامانه ای را برای گزارش‌های مردمی در این زمینه در نظر بگیرد و گفت: اقدامات خوبی در شهرداری برای مناسب سازی انجام شده است اما این اقدامات باید تکمیل شود هر چند که در سال گذشته مناسب‌سازی ها شتاب بیشتری داشتند. 
در این مراسم همچنین حیدر بنایی یکی از معلولان حرکتی با بیان اینکه مناسب سازی معابر از زمان شهرداری آقای محمد نبی حبیبی آغاز شده است گفت: من از مدیریت فعلی تشکر می کنم که در این زمینه شتاب بیشتری گرفتند شتاب بیشتری به خرج می دهند و برنامه های جدی تری را به اجرا درآورد. 
او افزود: به صورت کلی باید مناسب سازی معابر شهری را جدی تر از گذشته دنبال کنید معلولان در استفاده از فضاهای شهری مشکلات زیادی دارند و باید به آن توجه کرد .
محمودنژاد یکی دیگر از معلولان که در جلسه حاضر بود با تشکر از اهتمام شورای شهر و شهرداری تهران در این زمینه گفت: من امروز خیلی خوشحال بودم که وقتی در پارکینگ از خودرو پیاده شدم بدون هیچ مشکلی خودم را به این سالن رساندم و این نشان می دهد که در این زمینه توجه شده است و امیدوارم این توجهات بیشتر شود .
او از شهردار تهران خواست که در تمامی پروژه ها برای راستی آزمایی استانداردهای مناسب سازی از معلولان استفاده کنند او همچنین پیشنهاد داد که شهرداری در بخشی از فعالیت های مجموعه ، معلولان را بکار گیرد.

برای مشاهده گزارش تصویری اینجا را کلیک کنید.

خبرنگار: اکبر بیاتی

۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۸
کد خبر: 4481

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 10 =