مسابقه ای برای بازآفرینی حیات کارخانه سیمان ری

شهر: کارخانه سیمان ری برای ساخت کالبد تهران و حتی ایران نقش بسزایی داشته است.

عبدالرضا گلپایگانی ، معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران در مراسم اختتامیه مسابقه ایده هایی برای انطباق کاربری و باز آفرینی کارخانه سیمان ری که در محل این کارخانه برگزار شد، با بیان این مطلب گفت: شهرری از مراکز تمدن کهن ایران است و سابقه ای هشت هزار ساله دارد، این منطقه باز مانده تمدن ایران در طول تاریخ بوده است و در دوره اسلامی هم کتابت آثار ماندگار شیعه را دو دانشمند شیعه یعنی شیخ صدوق و شیخ کلینی انجام دادند که هردو از ری بودند .
او در ادامه گفت: در واقع مرکز جوشش و پاسداشت تمدن ایرانی اسلامی بوده است و امروز اگر  تهران در جوار ری قرار دارد و پایتخت ایران است با استفاده از ریشه هشت هزار ساله ری بوده است.
 گلپایگانی با اشاره به احیای کارخانه سیمان ری افزود: کارخانه سیمان ری برای ساخت کالبد تهران و حتی ایران نقش بسزایی داشته است و بسیاری از بناهای تهران سیمان شان را از این کارخانه تامین کردند و مسابقه‌ای که طراحی شد برای بازآفرینی حیات آن در دنیای امروز است که می‌تواند جنبه فرهنگی داشته باشد.

در پایان این مراسم که پیروز حناچی، شهردار تهران، محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران، عباس آخوندی، وزیر پیشین راه و شهرسازی، کاوه حاج علی اکبری، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران نیز حضور داشتند، جوایز برگزیدگان نیز اهدا شد.

برای مشاهده گزارش تصویری اینجا را کلیک کنید.

خبرنگار: اکبر بیاتی

۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۳
کد خبر: 4487

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =