شناسایی ساختمان های ناایمن و اماکن پرخطر منطقه ۱۵

ساختمان های ناایمن و پر خطر منطقه ۱۵ طی دو ماه گذشته به منظور رفع خطر و اجرای تمهیدات لازم شناسایی شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، علی یزدانی دبیر و مسئول هماهنگی ستاد مدیریت بحران شهرداری منطقه با اعلام مطلب فوق افزود: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در راستای ایمن سازی ساختمان های مسکونی، تجاری، اداری و خدماتی ناایمن و پرخطر شهر، برای ۲۵۶ ساختمان ناایمن و مخاطره آمیز دستورالعمل ایمنی صادر کرد.

به گفته او، به منظور رفع خطر کارشناسان بحران نواحی دستورالعمل های ایمنی را برای رعایت موارد ایمنی به ذینفعان  تا سه بار اخطار به مالکین داده می دهند  تا نسبت به رفع خلاف اقدام کنند.

یزدانی درباره عدم تمکین مالکان گفت: برای اماکن تجاری که از دستورالعمل ارسالی تمکین نکنند، از طریق اداره حقوقی  شهرداری نسبت به توقف فعالیت اخظار صادر می شود. برای ساختمان های مسکونی از طریق معاونت شهرسازی پیگیری خواهد شد تا از صدور مفاصاحساب نوسازی و پایان کار جلوگیری شود.

او ادامه داد: اولویت بندی اماکن ناایمن و پرخطر، برگزاری جلسه کمیته ایمنی و تشکیل کمیسیون رفع خطر برای ابلاغ نظر کمیسیون مذکور طی صدور اخطاریه به مالکین و ذینفعان از دیگر اقدامات ستاد مدیریت بحران در رفع خطر این اماکن است.

یزدانی در پایان به اقدامات این حوزه در مواجه با بحران احتمالی اشاره کرد و افزود: برگزاری مانور های متعدد با همکاری اورژانس، آتش نشانی و دیگر سازمانهای زیربط، برگزاری دورهای آموزشی مدیریت بحران برای شهروندان و اجرای طرح مدرسه آماده با محوریت مقاوم سازی و آموزش دانش آموزان  مدارس از جمله این اقدامات بوده است.

۲۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵
کد خبر: 4492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 12 =