پارکینگ محله ای زیر سطحی در جنت آباد مرکزی ساخته می شود

شهر: به منظور حل مشکل کمبود پارکینگ و استفاده حداکثری از فضاهای شهری موجود، پارکینگ محله ای زیرسطحی در محله جنت آباد مرکزی با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی ساخته می شود. در این پروژه فضای در نظر گرفته شده که به صورت زمینی بایر است، پس از ایجاد پارکینگ به فضای سبز عمومی برای استفاده شهروندان تبدیل می شود.

شهین شفیعی، معاون شهرسازی و معماری منطقه ۵ در گفتگو با شهر، کمبود فضای پارکینگ را مسئله ای حاد توصیف کرده که در محلات به دلیل کم عرض بودن گذر و پارک خودروها در طول معابر، مشکلاتی را در عبور و مرور محله ای ایجاد کرده، گفت: توسعه پایدار شهری با رویکرد استفاده از فضاهای زیرسطحی یکی از رهیافت های نوین در زمینه شهرسازی است. بر همین اساس ساخت پارکینگ محله ای زیرسطحی در محله جنت آباد مرکزی در منطقه ۵، با استفاده از فضای زیر سطح تلاش می کند تا ضمن حفظ فضای سبز مشکل کمبود فضا را نیز رفع و از طرفی باعث توسعه سرانه خدماتی و استفاده حداکثری از فضاهای موجود و توسعه آن در زیر سطح شود.
 او با بیان اینکه برای ایجاد این پارکینگ از ظرفیت بخش خصوصی استفاده می شود، افزود: تامین پارکینگ مورد نیاز محله و کاهش پارک خودرو در طول گذر، افزایش نظم محله ای و خدمات رسانی در زمان بحران در عین حفظ و توسعه فضای سبز را از تاثیرات مثبت این پروژه است. در این پروژه فضای در نظر گرفته شده که به صورت زمینی بایر است، پس از ایجاد پارکینگ به فضای سبز عمومی برای استفاده شهروندان تبدیل می شود.
شفیعی با تاکید بر اینکه این پروژه پس از مذاکره با سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران و دریافت پاسخ مناسب از این سازمان و همچنین توافق با سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری و انعقاد قرارداد با سرمایه گذار اجرایی خواهد شد، یادآور شد: امنیت یکی از عوامل ارتقای کیفیت در عرصه فضاهای شهری است و طراحی مطلوب و کاربردی فضاهای ساخته شده بر تعاملات اجتماعی  تاثیر دارد، به گونه ای که یک فضای شهری امن باعث تشویق و ایجاد فعالیت های مناسب و تهدید فعالیت های نامناسب می شود.
خبرنگار: علی سی پی

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸
کد خبر: 450

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 4 =