اجرای برنامه های دفاع مقدس با روش های خلاقانه

شهردار منطقه ۲ گفت: به منظور حفظ و اشاعه ارزش های دوران دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت، حماسه های این دوران با برنامه های خلاقانه و تاثیرگذار به تصویر کشیده می شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲، رسول کشت پور، شهردار منطقه در نشست شورای هماهنگی گرامیداشت چهلمین سالگردهفته دفاع مقدس با تاکید بر اجرای برنامه های خلاقانه و نوآورانه در به تصویرکشیدن  این حماسه بزرگ به ویژه برای نسل جوان گفت: دوران دفاع مقدس اتفاقی بس عظیم و ارزشی در تاریخ ایران است،برهمین اساس حفظ و اشاعه ارزش های دوران دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت از وظایف مهم ماست.
او افزود: این هفته فرصتی  فراهم شده است تا بتوانیم با اجرای برنامه های خلاقانه ،حماسه آفرینی و رشادت رزمندگان دوران دفاع مقدس را برای  نسلی که جنگ تحمیلی را ندیده اند تداعی کنیم.
او در ادامه نقش فرهنگ و هنر را در تبیین و انتقال مفاهیم ارزشی نظام، به ویژه ارزشهای دفاع مقدس به نسل فعلی، کلیدی دانست و بر استفاده از ظرفیت های و پتانسیل های هنری موجود در منطقه برای اجرای برنامه های  هفته دفاع مقدس تاکید کرد.
براساس این گزارش بیش از ۱۲۰ عنوان برنامه فرهنگی و هنری در قالب برپایی نمایشگاه یاد یاران، نمایشگاه بزرگ تصاویر نقش بانوان در دفاع مقدس، اجرای تئاتر خیابانی، اجرا (پرفورمنس) و پخش  سرودهای حماسی و دفاع مقدس در معابر ومیادین ، اکران فیلم های حماسی با موضوع دفاع مقدس ،برگزاری مانور رهایی گروگان، راه اندازی کاروان های اعزام دفاع مقدس ، اجرای زنگ شاهد در مدارس منتخب منطقه ۲، برگزاری مانور بزرگ موتوری اقتدار از میدان سردار شهید حسن طهرانی مقدم تا بهشت زهرا ، تجلیل و تکریم از خانواده معظم شهدا، عطر افشانی گللزار شهدای گمنام، برگزاری مسابقات فرهنگی هنری ، فضا سازی محیطی پیش بینی و اجرا می شود.
 این برنامه ها با همکاری شهرداری منطقه۲، ناحیه مقاومت بسیج شهید باهنر ، بنیاد حفظ اثار و ارزش های دفاع مقدس ، موسسه فرهنگی شهید باکری ، سازمان بسیج شهرداری تهران و ..  در محلات منطقه و با رعایت الزامات بهداشتی اجرا می شود.

۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴
کد خبر: 4520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 1 =