اجرای خط‌کشی محوری در قلب پایتخت

طبق روال هر سال شهرداری منطقه ۶ در راستای افزایش ایمنی معابر شهری برای تردد دانش‌آموزان نسبت به انجام عملیات زیرساختی اقدام کرده است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۶، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه  در این‌باره  گفت: امسال چون مدارس زودتر از موعد همیشگی بازگشایی شدند، به دلیل گرمای هوا امکان این که پیش از ۱۵ شهریور نسبت به خط‌کشی معابر اقدام کنیم وجود نداشت.

محمد عندلیب بیان کرد: عملیات خط‌کشی مقابل مدارس یا در شعاع ۲۵۰ متری آنها، برای جلوگیری از وقوع ترافیک از ۱۱ شب تا ۵ صبح در دستور کار قرار گرفت که از ۱۵ شهریور آغاز شد. در این طرح بیشتر تمرکز ما روی مدارسی بود که خطوط عابر مشکل‌دار داشتند، فاقد خط عابر بودند یا چندان قابل رویت نبودند.

او ادامه داد: تاکنون خط‌کشی‌های محوری ۶۲ مدرسه انجام شده و ۳۴ مدرسه هم با انجام همه عملیات ترافیکی همچون آرام‌سازی ترافیکی و نصب علائم عمودی و افقی ایمن‌سازی شده است.

به گفته معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۶ علاوه بر خط‌کشی محوری ۱۵۰ نوشتار کلمه «مدرسه» و «احتیاط» در نزدیکی مدارس انجام شده است.

عندلیب با اشاره به وجود ۱۹۳ مدرسه در منطقه گفت: از این تعداد، ۳۴ مدرسه که به نوعی حادثه‌خیزتر از سایر مدارس بودند با کمک پلیس راهور شناسایی شدند و در اولویت اجرای عملیات زیرساختی قرار گرفتند که شامل نصب تابلو، خط‌کشی محوری، احداث سرعت‌گیر و برخی اقدامات ایمنی دیگر بود.

این مسئول بیان کرد: از زمان اجرای عملیات تاکنون ۸۰ کیلومتر خط‌کشی محوری با اولویت حریم مدارس انجام شده است.

او با اشاره به این که این بازه یک‌ماهه معمولا هر سال از ۱۵ شهریور آغاز می‌شود و تا ۱۵ مهر ادامه دارد، افزود: تلاش می‌کنیم معابر سطح منطقه را در این بازه یک ماهه ساماندهی کنیم. تقریبا ۱۰۰ تا ۱۵۰ کیلومتر دیگر خط‌کشی محوری برای استقبال از مهر انجام خواهد شد.

به گفته معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۶، برای اجرای این عملیات از اعتبارات سال جاری استفاده شده است که هر سال برای استقبال از مهر، این اعتبار از قبل در قراردادها پیش‌بینی می‌شود.

۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۸
کد خبر: 4522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =