۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶
کد خبر: 4532

هفت رودخانه اصلی از تهران می گذرد

رفع ۱۰ گلوگاه سیلابی در آستانه فصل بارش

نصب سامانه هوشمند باران سنج، عمق سنج و آشغال‌گیر در دستور کار است
رفع ۱۰ گلوگاه سیلابی در آستانه فصل بارش

شهر: شهرداری تهران رفع ۱۰ گلوگاه سیلابی خطرآفرین را در دستور کار خود قرار داده است . نیمه دوم هر سال برابر با بارش‌های پاییزی و زمستانی است که در صورت انجام ندادن تمهیدات پیشگیرانه باعث وقوع سیلاب در شهر می‌شود.

صفا صبوری دیلمی، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در گفتگو با شهر، درباره تشریح اقدامات شهرداری برای جلوگیری از بروز سیلاب در نیمه دوم سال، توضیح داد: گاهی اوقات آسیب‌های عمرانی در مسیر عبور آب به کانال‌ها وارد می‌شود که در صورت ترمیم نشدن باعث شکستگی و وقوع سیل می‌شود؛ درحال حاضر ترمیم این نقاط در دستور کار شرکت خاکریزآب قرار می‌گیرد. مهم‌ترین اقدامی که در سال گذشته و جاری انجام شد ، شناسایی گلوگاه‌های خطرناک است که در زمان بارش‌های سیل آسا، امکان بروز سیلاب را افزایش می‌دهند.

او با بیان اینکه این اقدام از وقوع سیلاب در یک منطقه وسیع شهر تهران جلوگیری می‌کند، افزود: امسال رفع ۱۰ گلوگاه سیلابی در دستورکار معاونت فنی و عمرانی قرار گرفته است. همچنین نصب سامانه هوشمند باران سنج، سامانه هوشمند عمق سنج و آشغال‌گیرها در دستور کار امسال قرار دارد. برای مثال امسال دو پل سواره‌رو (پل سلیمی جهرمی، پل ارم) از روی کانال‌های عبور آب حذف شده‌اند.

صبوری با اشاره به تصویب بودجه جمع آوری آب‌های سطحی، گفت: امسال رقم این بودجه افزایش بیشتری نسبت به دوسال گذشته یافته است. بودجه شرکت خاکریزآب از ۵۰ میلیارد تومان در سال ۱۳۹۷ به ۱۶۰ میلیارد تومان در ۱۳۹۸ و همچنین ۲۹۰ میلیارد تومان در سال جاری رسیده است. این اقدام اهمیت شورای شهر پنجم به ایمنی مردم و رفع خطر از وقوع سیل را نشان می‌دهد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه این بودجه در شرکت خاکریزآب هزینه می‌شود، توضیح داد: شرکت خاکریزآب کانال‌ها و مسیل‌هایی که آب را به صورت ایمن از تهران عبور می‌دهند، می‌سازد. نگهداری و لایروبی این مسیل‌ها و کانال‌ها با حوزه خدمات شهری شهرداری تهران است. هماهنگی بسیار خوبی میان حوزه فنی و عمرانی با خدمات شهری ایجاد شده است.

به گفته صبوری دیلمی؛ با وجود عبور هفت رودخانه اصلی در شهر، شهرداری تهران سال گذشته و امسال در بارندگی‌های فصل بهار، کارنامه خوبی در جلوگیری از وقوع سیل در شهر داشته است.

خبرنگار: ملیکا هاشمی

۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶
کد خبر: 4532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 14 =