مراسم تعزیه روایت شهادت امیرکبیر در مدرسه دارالفنون

در هفته تهران که مهر ماه برگزار می شود؛ ویژگی های تهران و برنامه های مختلف آموزشی و نمایشی در منطقه ۱۲ معرفی خواهد شد که مراسم تعزیه روایت شهادت امیرکبیر در مدرسه دارالفنون و بازگشایی در شرقی کاخ گلستان از خیابان ناصرخسرو موسوم به ورودی «باب عالی» در این هفته انجام می شود.

علی محمد سعادتی، شهردار منطقه ۱۲ در گفتگو با شهر با بیان اینکه برنامه های مفصلی برای هفته «تهران» در این منطقه تنظیم شده، گفت: معرفی ویژگی های تهران و برنامه های مختلف آموزشی و نمایشی برای هفته تهران در نظر گرفته شده است.

او با بیان اینکه در روز ششم مهرماه (۲۷ سپتامبر) که مصادف است با روز جهانی جهانگردی، برنامه هایی مانند وبینارهای تخصصی برای شرکت ها و افرادی که در حوزه گردشگری و جهانگردی فعالیت می کنند تدارک دیده شده است، افزود: پس از آن در هفته تهران، مراسم تعزیه روایت شهادت امیرکبیر در مدرسه دارالفنون برگزار می شود. همچنین بازگشایی در شرقی کاخ گلستان از خیابان ناصرخسرو موسوم به ورودی «باب عالی» در این هفته انجام می شود.

شهردار منطقه ۱۲ اضافه کرد: برگزاری برنامه فاخر فرهنگی در میدان مشق با حضور مهمانان داخلی و خارجی از دیگر مواردی است که در هفته تهران انجام می شود. علاوه بر این در این هفته معرفی تکایا، امامزادگان، بقاع متبرکه و سقاخانه های قدیمی تهران و کسانی که در موضوعات و فعالیت های مرتبط با ایام محرم و صفر در تهران نقش بارزی داشتند، صورت می گیرد.

او در ادامه گفت: از دیگر برنامه های پیش بینی شده در هفته تهران، تجلیل از فعالان فرهنگی، حافظان تاریخ تهران و کسانی است که در رابطه با مسائل فرهنگی در یک سال گذشته در منطقه تاریخی تهران اقدامات موثری را انجام دادند.

سعادتی در خاتمه با اشاره به برگزاری تورهای گردشگری مجازی در مسیرهای گردشگری در هفته تهران، یادآور شد: البته پیش از این نیز تورهای مجازی در ساختمانها و موزه ها و بناها انجام می شد و برگزاری تورهای زنده مجازی که از شبکه ها ی مختلف اینترنتی پخش خواهد شد، در این هفته ادامه پیدا می کند تا افراد خود را در دل محلات حس کنند.

خبرنگار: علی سی پی

۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۷
کد خبر: 4539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 5 =