پروژه ایجاد مسیر دوچرخه در خیابان پورسینا کامل خواهد شد

شهر: ایجاد مسیر دوچرخه بین کوی دانشگاه و دانشگاه تهران و اصلاح پیاده راه این مسیر در خیابان پورسینا که چند هفته پیش آغاز شده تا دو ماه آینده به اتمام می رسد. این مسیر از طریق خیابان های طالقانی، انقلاب و بلوار کشاورز به شبکه مسیرهای دوچرخه سواری شهر تهران متصل می شود.

مرتضی مطهری، معاون فنی و عمران شهرداری منطقه ۶ در گفتگو با شهر، درباره ایجاد مسیر دوچرخه سواری بین کوی دانشگاه و دانشگاه تهران و اصلاح پیاده راه این مسیر گفت: این مسیر به طول ۵.۳ کیلومتر از مقابل در شمالی دانشگاه تهران واقع در خیابان پورسینا آغاز و با عبور از خیابان های ۱۶ آذر و بلوار کشاورز به خیابان کارگر و کوی دانشگاه تهران متصل خواهد شد.
او با بیان اینکه اجرای این پروژه از چند هفته پیش آغاز شده و تا حدود دوماه آینده به پایان می رسد، افزود: عرض میانگین این مسیر سه متر و سطح کل این مسیر ۱۱ هزار متر مربع خواهد بود. مصالح تشکیل دهنده این مسیر بتن با پنج نوع افزودنی و رنگ مخصوص جهت تشخیص دوچرخه سواران و خودروهای عبوری است.
به گفته مطهری اتصال به شبکه مسیرهای دوچرخه سواری شهر تهران از طریق خیابان های طالقانی، انقلاب و بلوار کشاورز از مهمترین مزیت های این پروژه می باشد، بدین ترتیب که دانشجویان، اساتید و عوامل دانشگاه تهران و محله های مجاور، پس از افتتاح پروژه امکان تردد در تمامی مسیرهای دوچرخه سواری شهر تهران را خواهند داشت.
معاون فنی و عمران شهرداری منطقه ۶ در خاتمه یادآور شد: طبق برنامه ریزی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران قرار است امسال ۳۰ کیلومتر پیاده راه سازی و مسیر دوچرخه در این منطقه  اجرا شود. در هر ناحیه چهار کیلومتر مسیر دوچرخه ساخته می شود که این مسیرها به صورت یک شبکه متصل به مناطق همجوار نیز وصل می شوند.
خبرنگار: علی سی پی

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸
کد خبر: 454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 6 =