ممنوعیت حذف گیاهان بومی تهران

سازمان بوستان‌ها بخشنامه‌ای را مبنی بر ممنوعیت ریشه‌کنی و حذف گیاهان بومی شهر تهران در فضای سبز ابلاغ کرد. 

به گزارش خبرنگار شهر، آرش حسینی میلانی، رییس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران در جریان دویست و پانزدهمین جلسه علنی شورای شهر تهران، با بیان اینکه ایستگاه تحقیقاتی فضای سبز شهر تهران آماده بهره‌برداری است، عنوان کرد: فراخوان الویت‌های پژوهشی از سوی سازمان بوستان‌ها منتشرشده تا از این طریق، گونه‌های بومی و قابل کشت در تهران را مورد آزمایش قرار دهیم. 

او از تمامی متخصصان، پژوهشگران و دانشگاهیان درخواست کرد تا در فراخوان منتشرشده شرکت کنند.

حسینی میلانی در ادامه خواهان توقف ریشه‌کنی و حذف گیاهان بومی در شهر تهران شد و افزود: اردیبهشت سال گذشته به پیشنهاد کمیته محیط زیست شورای شهر، سازمان بوستان‌ها بخشنامه‌ای را مبنی بر ممنوعیت ریشه‌کنی و حذف گیاهان بومی شهر تهران در فضای سبز ابلاغ کرد. 

 رییس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران تاکید کرد: براساس آن بخشنامه مقرر شد ریشه‌کن کردن گیاهان خودرو در فضای سبز به غیر از استثنائات مورد تائید کمیته فنی آن سازمان ممنوع باشد، اما متاسفانه گزارش‌های رسیده از برخی مناطق، حاکی از این است که پیمانکاران فضای سبز مجددا اقدام به ریشه‌کنی و تخریب ذخایر ژنتیکی بومی شهر تهران کرده‌اند. 

او به شهرداری تهران و حوزه فضای سبز مناطق 22 گانه تذکر داد تا در اسرع وقت اجرای کامل مفاد بخشنامه حفظ و صیانت از گیاهان بومی را در دستورکار قرار دهند .

میلانی همچنین از سازمان بوستان‌ها و فضای سبز تهران خواست تا در فرصت یک ماه گزارش کاملی از اقدامات پیشگیرانه (حقوقی و فنی) و نتایج ارزیابی عملکرد مناطق 22 گانه ر ا به شورای شهر تهران ارسال کند.

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷
کد خبر: 457

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =