رکاب‌زنی سفرای خارجی همزمان با روز جهانی بدون خودرو

شهر: همزمان با روز جهانی بدون خودرو، فردا جمعی از سفرای خارجی مسیر پارک لاله تا پارک شهر را با دوچرخه طی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار شهر، سه‌شنبه یکم مهر امسال مصادف با روز جهانی بدون خودرو است و مدیران شهری قرار است از پارک لاله تا پارک شهر را با دوچرخه رکاب بزنند. این اقدام با دو هدف انجام شده؛ نخست آنکه هم روز جهانی بدون خودرو است و هم این روز با سه‌شنبه‌های بدون خودرو همزمان شده است. پیروز حناچی، شهردار تهران از سال ۱۳۹۷ به پویش سه‌شنبه‌های بدون خودرو پیوسته و تا به امروز هر سه‌شنبه بدون خودرو به محل کار خود می‌رود.

فردا هم قرار است برخی سفرای سفارتخانه های خارجی ساعت هشت صبح از از مقابل ورودی شرقی پارک لاله به مقصد پارک شهر و موزه صلح با دوچرخه حرکت و از موزه صلح بازدید کنند. مسیر این دوچرخه سواری، خیابان حجاب، مسیر دوچرخه بلوار کشاورز، میدان ولیعصر مسیر دوچرخه بلوار کریمخان، میدان هفت تیر، خیابان مفتح جنوبی زیر گذر سعدی، خیابان اکباتان ، میدان امام خمینی، خیابان امام خمینی، خیابان فیاض بخش در شماره یک پارک شهر است.

همچنین پس از این رکاب زنی، قرار است مراسمی در دفتر شهردار تهران به مناسبت روز جهانی بدون خودرو برگزار شود. در این مراسم علاوه بر حناچی، غلامحسین محمدی، رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران، سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک و برخی دیگر از مسئولان سخنرانی خواهند کرد.

۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵
کد خبر: 4613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 15 =