۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶
کد خبر: 4627
بهره برداری از فاز۲ پروژه شهید نجفی رستگار تا آبان ۱۳۹۹

شهر: بیش از یکهزار ملک معارض بزرگراه شهید نجفی رستگار خریداری شده است و تا سال آینده املاک معارض کندروها نیز تملک می شود.

به گزارش شهر، دوشنبه ۳۱ شهریور صفا صبوری دیلمی، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از فاز دو پروژه بزرگراه شهید نجفی رستگار بازدید کرد.

صفا صبوری دیلمی ، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران درباره این پروژه، بیان کرد: نزدیک به ۱۲ سال است که پروژه شهید نجفی رستگار درحال انجام است. بیش از هزار ملک معارض این بزرگراه ۷۶هزارمتری هستند که تا به امروز بیش از ۹۰ درصد املاک خریداری شده است. املاک باقی مانده در کندروهای شمالی قرار دارند که تا سال آینده رفع معارض آن‌ها انجام خواهد شد.

او ضمن اشاره به چهار فاز بودن پروژه شهید نجفی رستگار، گفت: فاز نخست از بزرگراه آزادگان تا پل مزینانی به طول دو کیلومتر در سال گذشته افتتاح شد. فاز دوم شامل تندروهای این پروژه تا بزرگراه امام رضا (ع) است که تا اوایل آبان امسال افتتاح می‌شود. فاز سوم شامل دو پل در انتهای شرقی پروژه است که تا پایان امسال به افتتاح خواهد رسید. فاز چهارم نیز شامل کندرو شمالی پروژه است که تکمیل کندروهای شمالی و جنوبی در خرداد سال ۱۴۰۰ به پایان می‌رسد.

صبوری دیلمی درباره کارکرد ترافیکی این ‌پروژه توضیح داد: این پروژه بزرگراه آزادگان را به بزرگراه امام رضا (ع) متصل می‌کند. تمامی کسانی‌که از شرق کشور قصد ورود به تهران را دارند و می‌خواهند به غرب یا جنوب کشور یا بالعکس ادامه مسیر بدهند دیگر نیازی به ورود به داخل شهر را ندارند با استفاده از بزرگراه نجفی رستگار می‌توان وارد بزرگراه آزادگان و امام رضا (ع) یا بالعکس شد و از داخل شهر عبور نکرد که این امر سبب کاهش ترافیک در میدان بسیج و بزرگراه افسریه می‌شود.

او درباره هزینه پروژه شهید نجفی رستگار، گفت: هنوز صورت وضعیت‌های قطعی پروژه انجام نشده است و نمی‌توان درباره هزینه قطعی پروژه اظهارنظر کرد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در ادامه افزود: در کل دوران پروژه تنها سه مورد از املاک برای رفع معارض همکاری نمی‌کردند که درنهایت شهرداری از طریق قانونی اقدام کرد. شورای اسلامی شهر تهران براساس میزان درآمد پیش بینی شده شهرداری تهران، مبلغی را برای رفع معارض سالیانه درنظر می‌گیرد که در صورت تحقق درآمدهای شهرداری می‌توان این رفع معارضین را انجام داد.

خبرنگار: ملیکا هاشمی

۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶
کد خبر: 4627

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ایمان IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
      0 0
      بعد از سه راه افسریه تا سه راه تهرانپارس همچنان همین اتوبان بسیج بمونه با این حجم ترافیک و لاین اتوبوس بی آر تی و..بنظر اساتید محترم این قسمت تهران نیاز به کمربندی نداره..تابحال ساعت ۵ یا ۶عصر از تهرانپارس رفتن سه راه افسریه؟؟؟