تولید مواد ضدعفونی کننده ارگانیک برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا

مرکز دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر اقدام به تولید مواد ضد عفونی کننده ارگانیک برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا نمود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی منطقه 3، عادل مهری، مدیر کل مرکز دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر گفت: مواد ضد عفونی ارگانیک برای ایزوله و ضد عفونی کردن اماکنی مانند آسایشگاه ها، بیمارستان ها، مراکز ساختمانی بنیاد شهید و سایر دستگاه هایی که جانبازان شیمیایی در آن تردد دارند توسط تشکل مجمع ایثارگران انقلاب اسلامی و نخبگان ایثارگر تولید و در حال بهره برداری است.

مدیر کل مرکز دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر از توزیع بسته های فرهنگی میان خانواده های ایثارگر کم بضاعت نیز خبر داد و عنوان کرد : تشکل های شاهد و ایثارگر در راستای منویات مقام معظم رهبری در خصوص کمک های مومنانه، در ماه مبارک رمضان و در نوبت های مختلف، بسته های غذایی، بهداشتی و فرهنگی را تهیه کرده و آن را به افرادی که به لحاظ مالی کم بضاعت هستند و به علت بیماری کووید-۱۹ آسیب دیده اند اهداء نمود.

 مهری با بیان اینکه تشکل های شاهد و ایثار در سراسر کشور فعال هستند، افزود: طبخ و توزیع حدود سه هزار غذای گرم در تهران، تهیه و توزیع دوهزار بسته بهداشتی و ۵۰۰ ماسک و محلول ضد عفونی  کننده توسط تشکل های اسوه ایثار به خانواده های شاهد و ایثارگر،  تهیه بسته های غذایی به نیابت هر شهید و توزیع آن به خانواده های شناسایی شده کم بضاعت توسط انجمن خادمان شهدای حرم در سراسر کشور در حال انجام است.  

او ابراز داشت: اقداماتی که توسط این تشکل در زمان پیشگیری از شیوع ویروس کرونا انجام می شود همزمان با عید سعید فطر به اطلاع عموم رسانده می شود.

مدیر کل مرکز دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر بیان کرد: شهیدی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و نماینده ولی فقیه در بنیاد نیز نسبت به اهدای بسته های فرهنگی و یاری رساندن به خانواده های کم بضاعت در زمان شیوع بیماری کووید-۱۹ تاکید نموده اند.

 مهری یادآور شد: تشکل ها و نخبگان شاهد و ایثارگر همان گونه که در زمان جنگ ایثارگرانه در میدان بودند در شرایط بحرانی کشور از قبیل: وقوع بلایای آسمانی (سیل، زلزله) یا بیماری با حضور در صحنه، مفهوم ایثار اجتماعی را به آحاد مردم نشان داده و آن را تفسیر می کنند.  

او در پایان گفت: تشکل های شاهد و ایثارگر با حضور موثرشان در میدان جهاد با ویروس کرونا به همگان را متوجه این موضوع کردند که مفاهیم ایثار اجتماعی و ایثارگری به طور مستمر در زندگی انسان ها جاری و ساری است و فقط منوط به صحنه های جنگ و ایثار و شهادت نیست.

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲
کد خبر: 464

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =