دیوارنگاری برای قدردانی از کادر درمان در منطقه ۵ انجام شد

شهردار منطقه ۵ گفت: برای قدردانی از تلاش و فداکاری کادر درمان برای مقابله با کرونا، محلی در منطقه ۵ انتخاب و دیوارنگاری انجام شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۵، فریدون حیدری، در مراسم رونمایی از دیوارنگاری برای قدردانی از کادر درمان در منطقه ۵ تهران گفت: این نگاره، سمبل تلاش، کوشش و فداکاری پزشکان است بنابراین، هر چه تصاویر قدردانی از کادر درمان در کشور بیشتر باشد، آیندگان بیشتر متوجه می‌شوند که کادر درمان در ایران، چگونه فداکارانه در مبارزه با ویروس کرونا، تلاش می‌کنند.

او افزود: کادر درمان ایران برای حفاظت و مراقبت از کروناویروس فداکارانه، دلسوزانه و شبانه روزی تلاش می کنند و در این راه تعداد زیادی از این عزیزان، به شهادت رسیدند.

شهردار منطقه ۵ خاطرنشان کرد: ما همه همواره قدردان تلاش جامعه پزشکی و کادر درمان هستیم و تلاش شبانه روزی آنها را از یاد نخواهیم برد.

حیدری گفت: از ابتدای شیوع کرونا در تهران ما نیز سعی کردیم، در کنار کادر درمان باشیم و خوشحال هستیم که با فعالیت‌هایی از جمله ضد عفونی کردن معابر، همکاری با بیمارستان‌ها و شرکت شهر سالم، حفظ بهداشت و رعایت پروتکل های بهداشتی، در کنار سایر عزیزان بودیم.

شهردار منطقه ۵ از شهروندان خواست تا با ماسک زدن و رعایت پروتکل های بهداشتی، به کادر درمان برای مبارزه و کنترل کروناویروس کمک کنند.

به گفته شهردار منطقه ۵، محل دیوارنگاری برای قدردانی از کادر درمان، اتوبان حکیم غرب، نرسیده به بلوار شقایق در منطقه ۵ تهران است.

*نمادی از فداکاری کادردرمان در شهر

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرتهران نیز در مراسم رونمایی از دیوارنگاری قدردانی از کادر درمان در منطقه ۵ گفت:همواره قدردان تلاش کادردرمان هستیم. هدف از دیوارنگاری، قدردانی از کادر درمان و عزیزانی که در صف مقدم مبارزه با بیماری کرونا قرار دارند، است. لازم بود شهر و شهروندان از آنها قدردانی کنند و نمادی از فداکاری آنان در شهر تهران به یادگار بماند.

برزین ضرغامی اظهار داشت: این نماد اولین طرح است و فعالیت های دیگری هم در حوزه هنری در دست اقدام است.

*نقش پررنگ شهرداری تهران برای قدردانی از مدافعان سلامت

عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در مراسم رونمایی از دیوارنگاری قدردانی از کادر درمان در منطقه ۵ تهران گفت:همراهی مدیریت شهری با سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت، برای مبارزه با کرونا، تحسین‌برانگیز است.

ناهید خداکرمی افزود:رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران گفت: نقش شهرداری در قدردانی از شهدای سلامت نسبت به بقیه سازمان‌ها بسیار پررنگ بوده است.

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران گفت: نگارگری و به تصویر کشیدن زحماتی که کادر درمان برای حفاظت از شهروندان متحمل می‌شوند یکی از اقدامات ماندگار شهرداری است که ما امروز شاهد آن هستیم.

خدا کرمی افزود: شهرداری همواره نشان داده است، آن طور که شایسته است به شهروندانی که در مواقع خاص نیازهای شهروندان را برآورده می‌کنند توجه‌می کند و برای قدردانی از کادر درمان نیز این چنین عمل کرده است.

عضو شورای اسلامی شهرتهران گفت: دیوارنگاری قدردانی از جامعه پزشکی در منطقه ۵، کار باارزشی است. امیدوارم ماندگاری این اثر طولانی‌مدت باشد تا آیندگان بگویند که ما در چه شرایطی و با چه شیوه هایی با این ویروس مبارزه کردیم.

او گفت: خوشحال هستم که شهرداری با تسلط کامل به این موضوعات، ورود پیدا می کند.
خداکرمی افزود: امیدواریم به زودی المان سیمرغ درمانگر را که نماد سازمان نظام پزشکی است در یکی از میدان های شهر مشاهده کنیم.

او گفت: برای دستیابی به مدیریت یکپارچه شهری، سایر سازمانها، سیاست‌گذاران و تصمیم‌سازان به خدمات و فعالیت‌های شهرداری نگاه کنند و ببینند که اگر امور شهر به خصوص در زمینه خدمات به طور کامل به شهرداری سپرده شود می‌تواند نتایج بسیار خوبی داشته باشد.

خداکرمی خاطر نشان کرد: تلاش شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران این است که در خط مقدم مبارزه با کرونا ویروس قرار بگیرند و پا به پای کادر درمان تلاش کنند که شهر تهران مصون بماند و شهروندان تهرانی این دوران را بهتر طی کنند.

در این مراسم، مشاور عالی رئیس کل و معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان نظام پزشکی کشور نیز گفت: مهمترین نکته این است که در موضوع کرونا یک همبستگی ملی هم بین مردم و هم بین اجزا و نهادهای مختلف شکل گرفت که امر مبارکی محسوب می‌شود.

علی تاجرنیا افزود:سهم شهرداری تهران به دلیل وجود شهردار اندیشمند و همچنین مدیرانی که در این مجموعه درک بسیار درست و صحیحی از حوزه مسائل اجتماعی و سلامت داشتند، ‌ بدون شک نقش بی بدیل است.

او افزود: یک ماه پیش تجلیلی از مدافعان سلامت انجام شد که سهم شهرداری تهران از صداوسیما، وزارت بهداشت و نظام پزشکی بیشتر بود. به عنوان نماینده نظام پزشکی باید این موضوع را اقرار کنم که حمایت های شهرداری تهران در این رابطه ارزشمند بوده است.

محل دیوارنگاری برای قدردانی از کادر درمان، اتوبان حکیم غرب، نرسیده به بلوار شقایق در منطقه ۵ تهران است.

۱ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۲
کد خبر: 4661

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 7 =