برنامه اقدام برای بهسازی باغات تدوین شود

عضو شورای اسلامی شهر تهران  بر تدوین برنامه اقدام برای بهسازی باغات کن تاکید کرد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۵، محمد سالاری در حاشیه نشست ساماندهی و بهسازی باغات کن گفت: یکی از اولویت های جدی شورای شهر و شهرداری تهران موضوع ساماندهی قلمروهای عمومی و توجه به صیانت و حفاظت از باغات به هم پیوسته و انبوه شهر تهران است.
سالاری گفت: با توجه به اینکه باغات کن با مساحتی بالغ بر یکهزار هکتار از جمله باغات ارزشمند انبوه شهر تهران و کشور ایران است. سلسله نشست هایی برای ساماندهی باغات کن با مشارکت صاحبان و ذی‌نفعان از جمله شهرداری منطقه۵، سازمان نوسازی شهرداری تهران، معاونت شهرسازی و معماری و سایر دستگاه‌های خدمت رسان منطقه به صورت مستمر برگزار  و گزارش‌های اقدامات اجرایی هر دو هفته یکبار ارائه می‌شود.
او افزود: در این جلسات، مصوب شده است که شرح وظایف سازمان اجرایی که ماموریت ساماندهی باغات کن شامل بهسازی کوچه ها و نهرها، روشنایی، خارج کردن مشاغل نامتجانس مشخص شود و علاوه بر آن نظارت جدی هم بر فرایند بارگذاری‌های حداقلی برای ایجاد محدوده های تفرجگاهی و پذیرای گردشگری انجام گیرد.
سالاری گفت: به موازات این فعالیت‌ها سازمان نوسازی با همکاری شهرداری منطقه ۵ برنامه اقدام زمان بندی شده‌ای را پیگیری می‌کنند.
عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: برنامه اقدام کن، شامل بهسازی و مناسب سازی کوچه‌ها، نهرهای انتقال آب و جوی‌ها و نحوه دیوار کشی باغات با توجه به نوع مصالح و رویکرد و بافت بومی است.
سالاری بیان کرد: مبحث روشنایی این عرصه وسیع که یکی از عرصه های بی دفاع شهری و خطرناک برای ساکنان و شهروندان است و زمان بندی برای مشاغل ناسازگار نیز از دیگر برنامه های اقدام بهسازی باغات کن است.
او تاکید کرد: با توجه به اینکه نقشه‌های مربوط به نوع بارگذاری حداقلی باغات را شورای عالی شهرسازی و معاونت شهرسازی و معماری به منطقه ۵ ابلاغ کرده است، مقرر شد نقشه های کاداس احصا و از اداره ثبت دریافت شود و سازمان فاوا در سامانه شهرسازی شهرداری تهران بارگذاری کند و در نهایت شورای عالی شهرسازی فرایند ویژه صدور را در نظر بگیرد.
سالاری ادامه داد: علاوه بر این قرار است کمیته راهبردی متشکل از سازمان‌ها، نهادهای ذی‌ربط از جمله وزارت خانه های راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، نیرو، شورای شهر و استانداری و ... که حدود ۱۳ نهاد هستند، تشکیل شود.
او ابراز امیدواری کرد: با مجموعه همکاری‌ها و همراهی‌های خوبی که از سوی تصمیم گیران و تصمیم سازان، در این محدوده وجود دارد شاهد ایجاد بزرگترین فضای تفرجگاهی و گردشگری شهر تهران در این محدوده باشیم.

۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۶
کد خبر: 4662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 15 =