ثبت نام ۲۶۰۳ نفر در آزمون جذب دستیار مدیران شهرداری تهران

شهر: معاون شهردار تهران از ثبت نام دو هزار و ۶۰۳ نفر از واجدین شرایط در آزمون جذب دستیار مدیران شهرداری تهران خبر داد و گفت: در این فرآیند ۲۶۵ نفر دستیار برای ۱۲۰ جایگاه شغلی مدیریتی به کار گرفته خواهند شد.

حامد مظاهریان، سرپرست معاونت توسعه منابع انسانی در گفتگو با خبرنگار شهر، با اشاره به مهلت ثبت نام از تاریخ ۲۲ تا ۲۸ شهریور به مدت یک هفته گفت: علاوه بر آن نیز با توجه به استقبال متقاضیان، ۲ روز مهلت ثبت نام تمدید شده است.
او اعلام کرد: فراخوان با اطلاع رسانی عمومی و درج سه نوبت آگهی در صفحه اول روزنامه همشهری صورت گرفته است که  دو هزار و ۶۰۰ نفر در این فراخوان ثبت نام کرده اند.

معاون شهردار تهران زمان برگزاری آزمون را ۱۱ مهرماه سال جاری اعلام کرد و افزود: روزهای ۹ و ۱۰ مهرماه کارت ورود به جلسه در سایت شرکت سازمان سنجش در دسترس شرکت کنندگان قرار خواهد گرفت.

او با بیان اینکه سوالات بر اساس استانداردهای سازمان سنجش در آزمون های استخدامی و بدون دخالت شهرداری طراحی شده است، گفت: رعایت شرایط قرنطینه و حفاظت آزمون توسط سازمان سنجش پیش بینی و لحاظ شده است.  این آزمون جذب برای ۱۲۰ جایگاه شغلی مدیریتی است و ۲۶۵ نفر در این فرآیند به کار گرفته خواهند شد.

معاون شهردار تهران با تاکید بر اینکه در روند ارزیابی پذیرفته شدگان آزمون از ارزیابان مبرز خارج از شهرداری تهران استفاده می شود، افزود: در مرحله بعد اطلاعاتی در خصوص جایگاه های شغلی به داوطلبان ارائه خواهد شد که بر اساس آن افراد اولویت های خود را انتخاب و بر اساس نمره کسب شده انتخاب و به کانون ارزیابی معرفی خواهند شد.

به گفته مظاهریان، ویژگی هایی نظیر مهارت های ادراکی، حل مسئله، مهارتهای ارتباطی، بکارگیری آی تی و سیستم های سازمانی، فراگیری دیدگاه های تخصصی و توان یادگیری مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

او با اشاره به معرفی حدود سه برابر هر جایگاه به مدیر ارشد در این فرایند گفت: مدیران شهرداری از بین معرفی شدگان از کانون ارزیابی ضمن  مصاحبه حضوری با افراد منتخب، انتخاب نهایی خود را می گیرند.

بودجه جذب نیرو پیش‌بینی شده است

مظاهریان در خصوص اینکه آیا بودجه شهرداری تهران پاسخگوی جذب نیروست، گفت: فعالیت ها در شهرداری بر اساس بودجه و برنامه سوم توسعه انجام می شود. در برنامه سوم پیش بینی شده نیازهای سازمان بدون توقف در روند خدمت رسانی به شهروندان تامین شود.

سرپرست معاونت توسعه منابع انسانی شهرداری تاکید کرد: راهبرد شورای شهر برای کاهش نیروها این بوده که به اندازه نصف کارکنانی که از سازمان خارج می شوند جذب نیرو داشته باشیم نه اینکه مانند گذشته به اندازه چند برابر خروجی های سازمان، جذب نیرو داشته باشیم. بدیهی است که نتیجه رفتار در دوره گذشته به افزایش شدید نیروی انسانی منجر شده و اگر ما معکوس عمل کنیم و کسری از خروج نیرو را برای ورود به سازمان تعیین کنیم روند سازمان، کاهشی خواهد بود که تا کنون نیز همینگونه بوده است. از سوی دیگر ما برای تمام رشته ها و با هر سطح تحصیلاتی جذب انجام نمی دهیم. در این فرآیندی که بطور کاملا شفاف تعریف شده است، فقط در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا برای رشته هایی که بر اساس بررسی های انجام شده در حوزه منابع  انسانی در سازمان شهرداری تهران کمبود داریم تامین نیرو انجام خواهد شد و پرداخت حقوق این جذب از محل نصف خروجی های سازمان در بودجه سالیانه پیش بینی شده است.

معاون شهردار تهران افزود: اساسا آنچه که در مورد مشکل پرداخت حقوق مطرح شده، ممکن است در خصوص نقدینگی موجود باشد اما اعتبار همه این موارد مصوب و تامین شده است.

جذب نیرو در دوره چهارم بی محابا و بی برنامه بود

او، مقایسه این دوره با جذب نیرو در سال پایانی دوره چهارم شورای اسلامی شهر تهران را ناصحیح و واجد اِشکال دانست و افزود: اتفاق پایان دوره چهارم جذب بی محابا و بی برنامه در شکل و محتوا اشتباه بوده و بانیان نیز از آن دفاع نمی کنند.

مظاهریان با اشاره به تفاوت های جذب در دوره چهارم و پنجم مدیریت شهری بیان کرد: در سال پایانی دوره چهارم مدیریت شهری سیزده هزار نفر از کارکنان قراردادی پیمانکاران شهرداری تهران ضمن عقد قرارداد مستقیم با موسسه هادیان شهر، تبدیل وضعیت شدند که از این میان هشتصد (۸۰۰)  نفر جذب جدید بوده و حتی یک روز هم سابقه ای در شهرداری تهران نداشته اند. علاوه بر اینکه این افراد در دوره گذشته بدون برگزاری آزمون، بدون سابقه، بدون ارزیابی و بدون اطلاع رسانی و فراخوان عمومی وارد شهرداری تهران شدند که با روش جذب این دوره کاملا متفاوت است.

او یادآور شد: در جذب دستیار در دوره کنونی مدیریت شهری بر اساس اسناد بالادستی و از طریق فراخوان عمومی و برگزاری آزمون کتبی توسط شخص ثالث ذی‏صلاح، فرصت برابر برای همه فارغ التحصیلان کشور و جوانان نخبه و مستعد فراهم کرده ایم.

مظاهریان، جهت گیری این جذب نیرو را نیز کاملا تخصصی عنوان کرد و افزود: تلاش کردیم کمبود رشته هایی که با روند بازنشستگی، بازخرید و خروج از خدمت کارکنان عزیزمان در سازمان شهرداری تهران ایجاد شده است را جبران کنیم و تمرکز تامین نیرو را روی این رشته ها با جایگزینی نیروهای جوان، مستعد و شایسته قرار دهیم.

خبرنگار: فریبا رحمانی

۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۸
کد خبر: 4669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 1 =