انجام آزمایشی معاملات الکترونیکی در منطقه ۲

شهردار منطقه۲ گفت: به دنبال مصوبات کمیته شفافیت شورای اسلامی شهر تهران و همچنین  حرکت در مسیر  هوشمندسازی شهر تهران،  انجام آزمایشی معاملات الکترونیکی  به صورت پایلوت در منطقه ۲ اجرا شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهردرای منطقه۲، رسول کشت پور، شهردار منطقه با اعلام این خبر گفت:  معاونت مالی و اقتصاد شهری و  سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران به دنبال  مصوبه شورای اسلامی مبنی بر شفاف سازی معاملات، سامانه اینترنتی معاملات شهرداری  را طراحی و راه اندازی کرد و منطقه ۲ به عنوان پیشگام در هوشمند سازی به صورت پایلوت آغاز معاملات الکترونیکی  را دردستور کار قرار داد.
او با بیان اینکه  این سامانه تمامی مناقصه ها، مزایده ها ، استعلام ها و... را در بر می گیرد، افزود: مدیریت یکپارچه معاملات، یکپارچگی اطلاعات و اجرای فرآیندها در شهرداری، دسترسی آنلاین و به موقع به اطلاعات معاملات شهرداری، دسترسی یکسان به اطلاعات معاملات شهرداری برای همه متقاضیان شرکت در معاملات ، کاهش هزینه‌ها، و افزایش سرعت انجام معاملات از دستاورهای  سامانه است.
شهردار منطقه۲ شفاف سازی معاملات شهرداری تهران و مدیریت بهینه منابع و فعالیت‌های شهرداری  را از دیگر اهداف اجرای معاملات الکترونیکی برشمرد و گفت: با راه اندازی این سامانه ،علاوه بر حذف اسناد فیزیکی، با توجه به امکان دسترسی یکسان  به اطلاعات ، مراجعات حضوری متقاضیان شرکت در معاملات نیز حذف می شود.
او ادامه داد: درحال حاضر این  سامانه در مرحله آزمایشی است درهمین راستا بخشی از معاملات به صورت الکترونیکی انجام می شود و پس از  شناسایی و رفع نواقص سامانه، تمامی معاملات به صورت الکترونیکی انجام می شود
او با اشاره به  اینکه پخش زنده مناقصات  از ۳ سال گذشته  در منطقه ۲ اجرا می شود عنوان کرد:  این اقدام با هدف اجرای سیاستهای شفاف سازی مدیریت شهری در حوزه مالی و اقتصادی در حوزه های ترافیک، عمران و خدمات شهری  این منطقه محقق شده است.
 
 

۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۲
کد خبر: 4683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 0 =