حضور زنان در پست‌های مدیریتی به افغانستان در پشت سر گذاشتن نگاه طالبانی کمک می‌کند

شهر: معاون خدمات شهری کابل ضمن بازدید از غرفه شهرداری تهران در نخستین نمایشگاه اختصاصی-تخصصی نمایشگاه خدمات شهری، حمل‌ونقل و ماشین‌آلات وابسته ایران در افغانستان، بر اهمیت حضور زنان در مدیریت شهری تأکید کرد و عزم کابل را در توسعه روابط با شهرداری تهران جدی دانست.

به گزارش شهر، مهتاب عالمی معاون خدمات شهری شهرداری کابل که دکترای خود را از دانشگاه شهید بهشتی تهران دریافت کرده و در دانشگاه اصفهان نیز دانشجو بوده، ضمن بازدید خود از غرفه شهرداری تهران در نخستین نمایشگاه اختصاصی-تخصصی نمایشگاه خدمات شهری، حمل‌ونقل و ماشین‌آلات وابسته ایران در افغانستان، با اشاره به این‌که معاونت خدمات شهری کابل از ۴ ریاست (اداره) تنظیف، سرسبزی، صحت محیطی و تنظیم مارکت‌ها تشکیل شده، گفت: معاونت خدمات شهری شهرداری کابل ۱۰۰ سال قدمت و سابقه و بیشترین تعداد کارمندان شهرداری این شهر را به خود اختصاص داده است.
او افزود: حدود ۱ سال و ۴ ماه است که من وظیفه مدیریت این معاونت را بر عهده دارم و سعی داشته‌ام تا در کنار اصول علمی و تخصصی، از تجربیاتی نیز که طی سال‌های حضور و فعالیتم در تهران و اصفهان کسب کرده‌ام، بهره ببرم.
عالمی گفت: یکی از نکات مسرت‌بخش درمورد کابل آن است که فعالان مدنی بسیاری ما را در امر خطیر مدیریت شهر یاری می‌کنند و روزنامه‌نگاران نیز برای برجسته‌سازی مسائل شهر به کمک ما می‌آیند؛ پیش‌برد امور اداره شهر کابل با جمعیت ۶ میلیون، بدون این دو قشر ناممکن است و ما نیز تلاش می‌کنیم تا نهایت حسن استفاده را از همراهی ایشان ببریم.
او در ادامه ضمن تأکید بر این‌که پیشرفت‌های اجتماعی و فرهنگی تا این جای کار به‌معنای آن نیست که به مقصد رسیده‌ایم و هنوز راه زیادی در پیش داریم، به مقوله حضور فعالانه زنان افغانستانی در جایگاه‌های ارشد مدیریتی پرداخت و اظهار داشت: خوشبختانه جمهوری اسلامی افغانستان در رابطه با فعالیت زنان پیشرفت‌های زیادی داشته است. به‌عنوان مثال پیش از من هیچ معاون زنی در تاریخ شهرداری کابل حضور نداشت و همین موضوع تاثیر زیادی بر بهبود دید و رویکرد شهروندان دارد. موضوعات این‌چنینی به افغانستان کمک می‌کنید تا نگاه طالبانی بر محوریت تبعیض را پشت سر بگذارد و عزم و حمایت دولت افغانستان برای دیگر زنان کشور نیز بسیار امیدبخش است و خواهد بود.
مهتاب عالمی معاون خدمات شهری شهرداری کابل در پایان اظهاراتش خاطرنشان کرد: شهرداری‌های افغانستان به‌خصوص کابل، به واسطه تقارب فرهنگی فوق‌العاده‌ای که میان دو کشور وجود دارد می‌توانند در تمام زمینه‌ها با نظام‌های مدیریت شهری ایران، به‌ویژه شهرداری تهران، ارتباط تنگاتنگ و مثبتی داشته باشند و این موضوعیست که ما نیز برای پیش‌برد آن تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست.

۱ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۷
کد خبر: 4696

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 14 =