الگوی توسعه تهران بومی نیست/ شهردار بافت تاریخی تعیین شود

عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران با انتقاد از اینکه الگوی توسعه شهر تهران بومی نیست پیشنهاد کرد که شهردار بافت تاریخی تعیین شود.

به گزارش خبرنگار شهر، احمد مسجدجامعی، عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه شاهد به تاراج رفتن خاطرات تاریخی تهران هستیم، گفت: ساکنان منطقه ۱۲ معتقدند که میراث فرهنگی به یک تهدید در این منطقه تبدیل شده و باید مشکلات آن‌ها را رفع کنیم.
او با بیان اینکه مصوبات مختلفی برای حفظ خانه‌های تاریخی منطقه ۱۲ از جمله ایجاد موزه مشروطه، خرید منزل شیخ فضل‌الله و همچنین ساماندهی عکاسی تهامی به تصویب رسیده است، عنوان کرد: قانون میراث فرهنگی در مجلس تصویب شده اما مجلس با ساخت ساختمان‌های بلند قوانین‌اش را نقض کرده و در حریم مجلس قدیم یک ساختمان بزرگ ساخته است.
عضو شورای شهر تهران پیشنهاد کرد که شهردار بافت تاریخی تعیین شود و اضافه کرد: الگوی توسعه شهر تهران بومی نیست و این  موضوع در همه ساخت و سازها مشهود است، چرا که ما در بافت تاریخی شاهد ساخت کتابخانه مجلس هستیم در حالی که مدرسه علمیه می‌توانست ورودی این کتابخانه باشد که نشد.
مسجد جامعی با تاکید بر اینکه یک ذوق زدگی توسعه مدرن در حال از بین بردن فضاهای میراثی و تاریخی است و باید فکری به حال آن کرد، عنوان کرد:در سال‌های قبل هزینه‌های زیادی برای این منطقه انجام شده، مثلا پارک ساخته شده اما این پارک‌ها حالا آسیب‌پذیر شده  و این نکته که هر کسی می‌خواهد می‌تواند در منطقه ۱۲ بنگاه خیریه بزند به ضرر مردم این منطقه است و نباید افراد محلی کنار گذاشته شوند.

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵
کد خبر: 470

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =